Бизнис

Возачите на камиони во проблеми поради новите правила за влез во ЕУ, предупредуваат српските транспортни компании

Компаниите за меѓународен превоз на стоки и патници регистрирани во Србија се најдоа во огромен проблем поради новите правила кои од 12 октомври пропишуваат примена на  електронска контрола на престојот во 25 земји од ЕУ и четири земји од ЕФТА. Возачите на камиони или автобуси се третираат исто како и туристите, па нивниот престој во земјите од шенген зоната е ограничен на 90 дена во текот на една половина година, односно вкупно 180 дена на годишно ниво. Тоа правило важеше до сега, но пречекорувањето на овој рок се утврдуваше со броење на деновите на престој во Шенген врз основа на печатот во пасошот. Затоа проверките на патниците и товарниот транспорт на европските патишта не беа чести, иако се случуваше професионалните возачи да бидат и депортирани поради пречекорување на пропишаниот престој, пишува списанието Бизнис и финансии.

Новите правила, воведуваат примена на Системот за влез-излез (EES систем), кој ќе бара биометриски податоци, вклучувајќи отпечатоци од прсти и фотографија од лицето, да се земат од пасошите на патниците при првиот влез во земјата од шенгенската зона. За секое следно преминување на границата, системот автоматски ќе го пресметува времето на престој, па за многу професионални возачи, рампата ќе се спушта на границата, пред да се однесе товарот или патниците во автобусот до планираната дестинација.

Проблемите што ги очекуваат транспортните компании по стапувањето во сила на новите правила, до неодамна, ги потиснуваа итни тешкотии како што се недоволниот број транспортни дозволи за одредени земји или сè подолгото чекање на границата. Ова беше видливо и на тркалезната маса што беше организирана во Белград на 10 септември, во рамките на дводневниот Саем на товарни возила и Денот на српските превозници. На истата линија беа претставници на компании што вршат меѓународен транспорт од Србија, Босна и Херцеговина, Црна Гора, Албанија, Северна Македонија, Молдавија до Турција, односно од земјите што ќе бидат засегнати од новите правила на ЕУ, пренесува Н1.

„Досега нема индикации дека Брисел ќе реагира, ниту дека земјите од Шенген зоната размислуваат за ослободување на професионалните возачи од таа постапка. Предупредивме за последиците што ќе влијаат врз економијата на Европската Унија и на нашата компанија, дека поради ограничувањата, нема да има кој да транспортира стока од земјите од Шенген зоната до Србија, ниту пак српска стока за нивниот пазар“, изјави Александар Спасиќ, генерален секретар на Бизнис асоцијацијата „Меѓународен транспорт“,  за Бизнис и финансии.


 

Фото Економија и бизнис 

ПРЕПОРАЧАНО

Најчитано