Lifestyle

ВО КОИ ЗЕМЈИ СЕ КАЗНУВА И НЕ СЕ ПРЕПОРАЧУВА ВОЗЕЊЕ ВО ПАПУЧИ ИЛИ БОСИ?

Во летните месеци се менуваат и навиките на возачите кои поради високите надворешни температури се одлучуваат  да го управуваат возилото со „полесни“ обувки, како што се отворени чевли, папучи, апостолки, сандали,  или боси! На овој начин постои  ризик при ризик педалата да се заглави помеѓу чевлата и стапалото, поради што се намалува и безбедноста при управувањето на возилото. Европските автомобилски клубови ги истражуваа сообраќајните правила во земјите и собраа информации за казните за такво возење, пишува HAK.

Во Белгија, Босна и Херцеговина, Данска, Финска, Луксембург нема посебни правила за возење во чевли или возење бос.

Во Чешка, правилата за управување на патнички возила не се конкретно дефинирани, но возачите на комерцијални возила мора да носат чевли додека возат.

Во Италија нема пропишани правила, но има проблем во случај на сообраќајна несреќа - ако полицаец утврди дека имате несоодветна обувка и тоа го евидентира во записникот, па затоа, осигурителната компанија може да ви одбие плаќање на отштета во случај на сообраќајна незгода.

Според законот, во Германија возачот мора да стори сè што е можно за да обезбеди безбедно возење. Ова често се толкува како препорака да не се вози во апостолки, сандали и апостолки што не се закопчани одзади или бос. Висината на казната не е дефинирана, но затоа е можно да се изгуби дел од осигурителните права, ако се случи сообраќајна несреќа и се констатира дека возачот немал соодветна обувка при управувањето на возилото.

Во Шпанија е забрането да се вози со апостолки  или бос. Казната е 80 евра.

Во Словенија нема експлицитна забрана, а ако полицајците ве фатат како возите во апостолки или бос, тие само ќе ве предупредат дека треба да носите поцврсти чевли додека возите.

Во Унгарија нема правила, односно не се напишани во законот, но во случај на несреќа, возачот може да биде одговорен ако немал соодветна обувка на нозете.

Во Холандија не постои посебен член кој го регулира носењето на обувки при управување на возило. Полицијата не може да ве казни ако возите во апостолки, но ако се случи несреќа, сите детали се оценуваат, па затоа е можно обувката да игра улога во утврдувањето на вината.

Во Австрија, полицијата исто така нема да ве казни ако возите со апостолки или боси. Меѓутоа, ако се случи сообраќајна несреќа, а  полицијата утврди дека несреќата можела да се избегне со различен вид обувка, може да се покрене постапка против возачот.

Во Велика Британија, апостолките и возењето бос не се посебно наведени, но Законот за безбедност на патиштата пропишува правила за управување на  возилото на безбеден начин. Затоа, возачот може да биде и казнет.

Во Хрватска нема посебни правила, но се препорачува високо внимание при возењето. Истражувањата покажуваат дека времето на реакција на возачот кој носи апостолки е многу побавно отколку со патики на нозете, односно силата на сопирање е исто така послаба, пренесува Н1.

ПРЕПОРАЧАНО

Најчитано