Анализи
АНАЛИЗА: Растот на титаните на e-трговијата
Економија и бизнис | печатено издание | ноември 2023г.
Брзиот пробив на е-трговијата во современиот пазар доведе до сеизмичка трансформација на малопродажната индустрија, воведувајќи нова динамика што одекнува низ локалните екосистеми за малопродажба. Нејзиното повеќекратно влијание врз традиционалните продавници и динамичната промена во преференциите се главните одлики на овој тренд.
Почетокот на гигантите од е-трговијата како што се Амазон, Алибаба и Ибеј воведе нова ера за малопродажбата. Овие експанзивни дигитални пазари нудат неспоредлива погодност, широк спектар на производи и често конкурентни цени, катализирајќи ја трансформативната промена во начинот на кој функционираат потрошувачите на пазарот. Како што сè повеќе и повеќе потрошувачи прифаќаат онлајн купување, последиците за традиционалните локални малопродажни субјекти станаа покомплицирани. Локалната малопродажна мрежа, која некогаш служеше како извор на енергија на заедниците, сега се бори со огромните предизвици што ги поставуваат титаните на е-трговијата. Овие дигитални платформи ги користат нивните експанзивни стратегии, рационализирани логистички мрежи и персонализирани алгоритми за купување за да привлечат што поголем број на потрошувачи. Особени тешкотии имаат помалите трговци на мало кои се соочуваат со тешка битка да се натпреваруваат против технолошката моќ и огромните ресурси на гигантите во е-трговијата и се борат да одговараат на нивните цени, практичност и дигитална присутност.
Онлајн купувањето нуди неспоредлив степен на погодност, овозможувајќи им на клиентите да прегледуваат и да набавуваат предмети од удобноста на нивните домови. Оваа метаморфоза ги поттикна локалните трговци на мало да ги рекалибрираат своите деловни модели, стремејќи се да ги усогласат своите понуди со променливите очекувања на потрошувачите. Сепак, искуството за виртуелно купување има своја цена која се пресликува во отсуството на физички допир и разгледување на производот што се купува. Токму тоа се чини дека е последната алатка која ја имаат во свои раце класичните трговци.
Развојот на e-трговијата е меч со две острици кога станува збор за динамиката на вработување. Од една страна, овие платформи создаваат работни места во области како што се логистика, складирање и развој на технологија. Исто така активно се зголемува потребата од ангажирање на квалификувани професионалци умешни во области како што се: дигитален маркетинг, анализа на податоци и управување со синџирот на снабдување. Спротивно на тоа, локалната малопродажба се соочува со губење на работни места, претежно во доменот на конвенционалните улоги. Додека е-трговијата навистина генерира каскада од перспективи за вработување, транзицијата често бара преквалификација и адаптација, што претставува дополнителен предизвик.
Во продолжение неколку статистички податоци за големината на е-трговијата:
1. Повеќе од 80 проценти од онлајн популацијата користела интернет за да купува стоки и услуги.
2. Педесет проценти од популацијата купувала онлајн од интернет-трговците повеќе од еднаш.
3. До 2040 година се проценува дека 95 % од сите купувања ќе бидат преку е-трговија.
4. Највисокорастечка земја за е-трговија е Индија, а потоа следуваат Саудиска Арабија, Индонезија, Австралија и Филипините. Најмал раст за онлајн купување има во Латвија, Украина и Франција.
5. Индустријата за е-трговија расте за 23 % од година во година.
6. Повеќе од една третина од американските мали бизниси немаат веб-страница.
7. Се очекува е-трговијата да генерира 5,42 трилиони американски долари во продажба годишно.
8. Се проценува дека ќе има 2,5 милијарди глобални дигитални купувачи во 2024 година.
9. Во просек, само 1,94 % од посетите на веб-страниците за е-трговија се претвораат во купување.
За да може да продолжи да се развива овој тренд, неопходни се низа подобрувања и прилагодувања како од страна на трговците така и од страна на купувачите. Првично, неопходен е тренд за негување на дигиталната писменост. Спроведени се голем број иницијативи за зајакнување на локалните трговци на мало со способности да ја прифатат е-трговијата и да го афирмираат нивниот дигитален отпечаток. Исто така вработените имаат потреба од стекнување нови вештини за новите улоги во областа на е-трговијата и сродните сектори. На крај, стопанските комори теба да ги поттикнуваат локалните трговци на мало да иновираат и да ги диверзифицираат своите понуди, зголемувајќи ја нивната привлечност и конкурентност пред остроумните потрошувачи.
Напливот на титани за е-трговија е монументална сила што ги преобликува контурите на арената за малопродажба. Локалните трговци на мало сега се наоѓаат на раскрсницата на адаптација и иновации, принудени да ги рекалибрираат своите стратегии за борба против непопустливата конкуренција. Додека царството на е-трговијата ветува невидена погодност, таа истовремено ја предизвикува одржливоста на традиционалните малопродажни операции и фрла сложена сенка врз изгледите за локално вработување. Постигнувањето на рамнотежа меѓу дигиталната трансформација и зачувувањето на локалната економска виталност се појавува како главна грижа која бара обмислени политики и агилни стратегии.
Во рамките на националната структура за e-трговија многу битен фактор играат и финансиските институции кои, иако дејствуваат од заднина, сепак се неизоставен дел од целокупната слика. Пред сè нивната улога е во креирањето на стабилни и сигурни процеси за процесирање на плаќањата (тука се мисли на банките како спроведувачи на платниот промет), но исто така и како кредитори на крајните купувачи (пред сè финансиските друштва). Двете компоненти ја прават сликата за е-трговијата комплетна и го надградуваат комплетното корисничко искуство.
(Е&Б)