Page 68 - maj 2020
P. 68

БИЗНИС











                              МОДЕЛ НА ТРИ



                              КРУГОВИ














                                        о  претходната  колумна  ги  де-   вработени  и  менаџери  во  семејни-
                                        финиравме  семејните  бизни-     1от бизнис – лица кои не се членови
                                        си,  го  разгледавме  нивното   на семејството и не се сопственици. овие
                                        значење  за  глобалната  и  на-  индивидуи се професионалци со одреде-
                              вционалните економии, како и            ни карактеристики и квалификации, кои
                              нивните предности во однос на останати-  работат во интерес на претпријатието за
        димитар фуна          те „несемејни“ претпријатија. идејата на   месечен  надоместок  и  бонуси,  доколку
        авторот е апсолвент на   оваа колумна е да го разгледаме моделот   тоа е предвидено. најчесто се залагаат за
        економија со завршен   кој се користи во последниве 40 години за   унапредување  на  претпријатието,  реин-
        едукативен програм за   анализа  на  семејните  бизниси,  моделот   вестирање  на  добивките  и  професиона-
        семеен бизнис на Харвард
                              на три кругови.                         лизација на управувачките структури.
                                 измислен  во  1978  година  во  бизнис-    Членови  на  семејството  –  претста-
                              школата  на  Харвард  (Harvard  Business  2вуваат  лица  кои  најчесто  по  свој
                              School)  од  страна  на  професорите  Џон   избор не се дел од сопственичката струк-
                              дејвис  и  ренато  таџури,  моделот  на  три   тура и не се вработени во бизнисот. овие
                              кругови е првиот сеопфатен модел кој за-  лица често имаат потешкотија да се „вкло-
                              дава функционална рамка за анализа на   пат“ во разговорите за семејниот бизнис
                              семејни  бизниси.  Целта  е  да  ги  опфати   и да најдат заеднички теми со остатокот
                              влијанијата,  динамиката,  улогите,  рела-  од  семејството  кој  е  активно  вклучен  во
                              циите и конфликтите кои се одвиваат во   претпријатието. со таа цел, голем број се-
                              овие  претпријатија.  трите  кругови  кои   мејства  дефинираат:  семејни  вредности,
                              служат за да постават одредена рамка во   семејна визија и заедничка историја – кои
                              размислувањето,  разбирањето  и  носење-  дејствуваат  во  насока  на  сплотување  на
                              то одлуки се: бизнисот, семејството и соп-  семејството во бизнисот, но и надвор од
                              ствениците.                             него.
                                 Како  што  се  гледа  од  илустрацијата,   сопственици  (акционери)  во  се-
                              моделот ги опфаќа трите кругови кои се  3мејниот  бизнис  –  претставуваат
                              меѓусебно  испреплетени  во  еден  ком-  надворешни  сопственици  во  семејното
                              плексен  систем  наречен  семеен  бизнис.   претпријатие, кои не се дел од семејство-
                              врските и релациите меѓу лицата кои се   то  и  не  се  во  активен  работен  однос  во
                              наоѓаат во која било од овие 7 означени   семеен бизнис. овие лица многу често се
                              позиции  имаат  посебна  динамика,  зна-  вклучени во „надзор“ над управувачките
                              чење  и  импликации  врз  целиот  систем.   структури  во  претпријатието.  одредени
                              но, за почеток да ги разгледаме обележа-  конфликти  кои  можат  да  се  појават  се:
                              ните позиции во моделот.                чувство на недоволна информираност за

    68                           мај 2020
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73