Page 70 - maj 2020
P. 70

РУБРИКА
         Во фокусот




                                                                        Бизнис-круг
                                                                       генерално во литературата бизнис-кру-
                                                                     гот се однесува на најважните прашања за
                                                                     компанијата:  управувачки  тела,  регрута-
                                                                     ција  и  селекција  на  човечки  ресурси,  вос-
                                                                     поставување  цели  и  следење  на  перфор-
                                                                     мансите и слично. многу често семејствата
                                                                     ги  регулираат  односите  меѓу  членовите  и
                                                                     бизнисот  со  таканаречен  договор  за  биз-
                                                                     нис-протоколи.  во  овој  договор  влегуваат
                                                                     одредени политики и правила за вработу-
                                                                     вање на членови на семејството, процеси за
                                                                     континуитет и наследување на контролата
                              Па така, во однос на компаниите се на-  и слично.
                           гласуваат  добропознатите  фази:  стартап,
                           фаза на брз раст и развој и фаза на зрелост.   семеен круг
                           во однос на сопственичката структура, раз-  семејниот  круг  во  моделот  се  осврну-
                           војните  фази  се:  единствен  сопственик,   ва  на  обезбедување  заедничка  визија  на
                           партнерство  и  конзорциум,  односно  го-  семејството,  артикулирање  на  заеднич-
                           лем број на сопственици. развојните фази   ки  вредности  и  дефинирање  на  кодекс
                           во  овие  два  круга  дозволуваат  „рецикли-  на  однесување  и  слично.  во  процесот  на
                           рање“,  односно  повторување  на  една  иста   документирање  на  сите  овие  концепти  се
                           фаза со текот на времето. на пример, кога   формулира семеен договор кој, покрај ова,
                           управувачкиот сопственик носи одлука да   дефинира  и  начини  за  решавање  на  кон-
                           го препише бизнисот на едно од неговите   фликти  меѓу  членовите  на  семејството,
                           деца (наместо на сите деца подеднакво) со   како и заедничка филантропска цел.
                           објаснување  дека  така  најдобро  функцио-
                           нирал и ќе функционира самиот бизнис со     сопственички круг
                           што де факто се повторува истата развојна   Кругот на сопствениците во најголем дел
                           фаза во сопственичката структура.  За раз-  се  однесува  на  воспоставување  контрола
                           лика од нив, развојните фази на семејство-  врз  бизнисот  од  страна  на  сопствениците.
                           то се условени со природните закони и тие   во  таа  насока  тука  се  зборува  за  поставу-
                           можат да се движат само по овој редослед:   вање на параметри за ликвидност, раст, ри-
                           нуклеарно  семејство,  повеќегенерациско   зик, за креирање стратешки планови и обез-
                           семејство и повеќе гранки на семејства.    бедување ефикасни управувачки структури.
                                                                     договорот меѓу сопствениците ги регулира
                           што зНачат трите кругови                  овие и други правила како на пример инте-
                           за вашиот семееН БизНис?                  рен пазар за понуда на акции во рамките на
                              на  прв  поглед,  користа  од  моделот  на   семејството и на компанијата.
                           три кругови тешко се визуелизира. на при-   во  наредните  колумни  детално  ќе  ги
                           мер,  изгледа  дека  голем  број  на  микро  и   разработиме  сите  обврски  на  индивидуи-
                           мали  семејни  бизниси  не  би  имале  бене-  те во секој од овие горенаведени кругови,
                           фити од анализите кои ги овозможува мо-   како  и  прашањата  кои  треба  да  се  одго-
                           делот.  но,  во  спротивно  со  ова  верување,   ворат, односно да се стават на хартија. За
                           препораките  на  најголемите  консултант-  крај, до наредната колумна, размислете за
                           ски  куќи  кои  работат  со  семејни  бизниси   најзначајното  прашање  за  вашиот  семе-
                           (PwC,  Lansber  Gersick,  John  Davis)  се  дека   ен бизнис на кое треба да дадете одговор:
                           бизнисите треба да пристапат што поскоро   дали потребите на семејството или пак са-
                           кон дефинирање на границите, на правата   миот бизнис ќе биде приоритет? одговорот
                           и  на  обврските  на  секој  член  кој  припаѓа   на ова прашање има огромни импликации
                           во  еден  од  круговите.  Краткиот  осфрт  на   врз  исцртувањето  на  контурите  на  трите
                           опсегот на секој од круговите би изгледал   кругови:  семејството,  бизнисот  и  сопстве-
                           вака:                                     ниците.

    70                           мај 2020
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75