Page 68 - mart 2020
P. 68

ЧОВеЧкИ РеСуРСИ




                             како до успешно кариерно планирање?
                             ДАлИ Се НА ПРВО


                             меСтО целИте НА


                             ВРАБОтеНИте ИлИ


                             НА кОмПАНИЈАтА?





                                         поред американската асоција-   циите сегментираат на сличен начин (од
                                         ција  за  менаџмент,  цената  за   колку години до колку години, менаџери
                                         губење на добар вработен е ед-  наспроти  општи  работници)  итн.  Многу
                                         наква на 1,4 пати од висината   непроверени  претпоставки  се  користат
                                сна  неговата/нејзината  годиш-         за  да  се  дизајнираат  компаниски  поли-
                                на плата, а според асоцијацијата „страте-  тики и кариерни патеки како на пример:
          Ирена Чаушевска       гиско партнерство за управување со чове-  „генерацијата Y сака повеќе баланс меѓу
          Даниловска            чки  ресурси“  од  калифорнија  составена   работата и животот“, „вработените на 55

          Авторот е основач     од  менаџери  за  управување  со  човечки   сакаат да забават“.
          на „њуменс бизнис     ресурси од Fortune 500 компаниите – за    вработените  сѐ  повеќе  очекуваат  на
          акцелераторот“ и директор   определени  работни  позиции  оваа  цена   работа да добијат искуство што е според-
          на Платформата за
          кариерно профилирање   е  дури  10  пати  повисока  од  годишната   ливо  со  искуството  што  го  имаат  дома.
          „нуклеус“,            плата на конкретниот вработен (како на   така на пример нетфликс (Netflix) го знае
          www.nucxleus.com      пример во случајот на софтверски инже-  нивниот вкус за филмови и им дава до-
                                нери).                                  бри препораки, а со помош на апликации
                                  изминативе 10-тина години добар дел   за врски тие се во состојба да најдат нови
                                од  „успешните“  компании  во  трката  по   партнери.  Фактот  дека  значително  ви-
                                квалитетен  кадар  се  потпираа  на  бене-  сок број од вработените и понатаму не се
                                фиции  како:  флексибилно  работно  вре-  многу среќни на работа (над 70 % во речи-
                                ме,  убави  работни  простории,  повисока   си сите позначајни испитувања) покажу-
                                плата.  денес  вработените  бараат  нешто   ва дека најголемиот дел од вработените
                                повеќе, посебно во делот на можности за   не  ја  чувствуваат  работната  атмосфера
                                кариерен и личен развој, а истовремено   како  иделна  и  им  недостигаат  искуства
                                бизнис-климата  станува  сѐ  попредизви-  кои ќе ги насочат и ќе ги поддржат кон
                                кувачка, па менаџерите за управување со   следните скалила од кариерниот пат кои
                                човечки ресурси (ќе) играат клучна улога   ќе бидат баш како скроени за нив.
                                во „обезбедување“ на најсоодветниот ка-   компании кои свесно дизајнираат по-
                                дар кој ќе има и капацитет и мотивација   зитивни искуства за вработените за цело-
                                да ги реализира бизнис-целите на компа-  времетраење на вработувањето и во сите
                                нијата по цена која може да си ја дозволи   негови фази сѐ уште се исклучително рет-
                                компанијата.                            ки, иако актуелната технологија и новите
                                                                        алатки за управување со човечки ресурси
                                третирајте ги вработените како иНди-    го овозможуваат тоа.
                                видуалци, не како дел од сегмеНти
                                  Маркетинг-секторот одамна престана    ставете  ги  личНите  карактеристики
                                со сегментацијата на корисниците во гру-  на  кандидатот  пред  професиоНал-
                                би сегменти според години, место на жи-  Ните квалитети
                                веење, пол и слично. сепак, во секторот   Честопати  се  случува  компаниите  да
                                човечки  ресурси  и  понатаму  организа-  вработат  кандидати  кои  одговараат  на

      68                          март 2020
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73