Page 7 - avtomobilska industrija
P. 7
АвтОмОБИлСКА ИНДУСтРИјА
Аврам Стојчевски
Ван Хул,
менаџер на фабриката
вАН ХОл е зНАчАеН ИгРАч НА евРОПСКИОт ПАзАР НА НезАвИСНИ
ПРОИзвОДИтелИ, НО Уште ПОзНАчАеН е НА ПАзАРОт вО САД
и една во Северна македонија, како и произво-
покрај фактот што индустријата за
производство на автобуси припаѓа во
ден капацитет во белгија за производство на
секторот автомобилска индустрија,
цистерни и сл. нашите очекувања се со ста-
сепак таа значително се разликува од ин- индустриски возила – камионски приколки,
дустријата за производство на автомобили. билизацијата на корона кризата, т. е. по ма-
имено, додека автомобилите се претежно совните вакцинации, бизнисот полека да се
наменети за лична употреба или за корпо- врати во нормала. и покрај тоа што таа може
ративни флоти и рент-а-кар компании, авто- да потрае цела оваа, па дури и дел од наред-
бусите генерално се комерцијални возила и ната година, сепак фирмата е силно ориен-
се користат во индустриите на транспорт на тирана кон продолжување на својот зацртан
луѓе, индиректно зависни од туризмот, хоте- развоен пат.
лиерството и угостителството. таа тоа веќе го докажа на пример со лан-
земајќи го предвид претходново може сирањето на прв 100 % електричен автобус за
лесно да се заклучи, а тоа го потврдува и ре- американскиот пазар при крајот на 2020 го-
алноста, со појавата на ковид-19 болеста која дина, понатаму со имплементација на чисти
предизвика затворање на хотели, на угости- технологии во однос на животната средина
телски објекти и откажувања на групни пату- кај градските автобуси како што се хибрид-
вања воопшто, индустријата за производство ната и технологијата на горивни ќелии. ком-
на автобуси (слично или исто како и авиоин- панијата е една од малубројните кои про-
дустријата) беше и сè уште е значително не- изведува т.н. еколошки трамвај на тркала
гативно погодена. немајќи поле за бизнис, (Exqui.City). оваа година воедно се започна
големите меѓународни тур-оператори, како со подготовка за лансирање на нови модели
и меѓуградските транспортери, доколку во на автобуси за европскиот пазар, уште помо-
меѓувреме не банкротирале, беа принудени дерни и технолошки и еколошки понапред-
да ги откажуваат веќе нарачаните автобуси ни.
и да ги одложуваат новите нарачки за некои накратко, од горе изнесеното е јасно дека
подобри времиња кога бизнисот на услуги и ван Хол е детерминиран да се соочи со сите
патување ќе почне да се враќа во нормала. предизвици од оваа криза и тоа го прави и
оваа криза во индустријата компаниите про- ќе го прави на начин кој е најоптимален за
изводители на автобуси делумно пробуваат следење на својот успешен пат.
да ја компензираат со производство на град-
ски автобуси, но диспаритетот меѓу капаци-
тетите на понудувачите и реалните побару-
вања за нив се далеку од тоа да овозможат
еден нормален производен тек на кој било
европски производител.
ван Хол е значаен играч на европскиот
пазар на независни производители, но уште
позначаен е на пазарот во Сад. ван Хол е на-
вистина посакуван бренд за сите големи кор-
порации кои користат возила за своите вра-
ботени – од Фејсбук, преку гугл, мајкрософт
и епл. нашите автобуси ќе ги забележите и
во дизни ворлд, кенеди спејс центарот итн.
компанијата располага со две фабрики за
производство на автобуси, една во белгија и
(фото: https://www.automotivelogistics.media/)
февруари 2021 23

