Page 4 - avtomobilska industrija
P. 4
АвтОмОБИлСКА ИНДУСтРИјА
светот на економистите постои нешто тегија за странските директни инвести-
што се вика парето принцип според кој ции во автомобилската индустрија, но и
20 % од причинителите предизвикуваат генерално, и јасни оперативни планови
80 % од ефектот. преведено со јазикот и активности за нејзина реализација.
на праксата во бизнисот, парето прин- распонот на области на кои треба да
ципот значи дека 80 % од приходите се обрне посебно внимание е широк.
што ги прави една фирма доаѓаат од 20 најпрвин, треба дополнително да се
% од нејзините клиенти. во конкретни- работи на зголемување на владеење на
от случај со автомобилската индустрија правото за да се елиминира каква било
и македонскиот извоз своевидната па- правна несигурност. ова не е нешто
ралела би била дека многу малку ком- ексклузивно за странските инвестито-
пании прават огромен дел од вкупниот ри, но тие се посензитивни затоа што
извоз. затоа носителите на економски- работат во друга земја. потоа треба
те политики би требале да развијат, ако да се направи ревизија на царинските
тоа не било случај досега, изразито си- стапки за да се елиминираат некои не-
лен сензибилитет за потребите на овие логичности кои се остаток од поранеш-
компании. генерално, не сум сигурен ни времиња. рационалните решенија на
дека пошироката јавност е свесна за тој план ќе влијаат во насока на пона-
фасцинантната трансформација на ма- тамошно зголемување на инвестициите
кедонскиот извоз што се случува во по- во земјава од страна на веќе присутните
следниве десетина години пред нашите странски инвеститори во автомобил-
очи и дека тој процес го добива вни- ската индустрија. од практичен аспект,
манието што го заслужува. потребно е извозниците од автомобилската индус-
државата да има јасна долгорочна стра- трија во земјава имаат потреба и од су-
пер ефикасна „грижа за корисниците“
Глобалната економија е поврзана и динамична. Компании- што треба да дојде од надлежните др-
жавни институции. охрабруваат теков-
те се мобилни и флексибилни, реагираат на околностите и ните најави во таа насока дадени од др-
случувањата во земјите во кои произведуваат. Можат да ги жавните институции. конечно, јасно ни
зголемат постојните инвестиции или да го преселат произ- е на сите дека е потребно реформирање
водството на друго место. Затоа треба да направиме сè да на образовните процеси, преку струч-
ги задржиме постојните странски компании од автомобил- ното образование, со цел компаниите
ската индустрија и да привлечеме нови. И да се обидеме да да обезбедат пристап до работна сила
„прелееме“ колку можеме повеќе позитивни ефекти за до- со потребниот квалитет. тогаш и про-
машната економија. Треба да бидеме внимателни и мудри дуктивноста на работната сила во авто-
мобилската индустрија ќе се зголеми,
па соодветно во линија со економските
законитости ќе можат да се зголемат и
платите на вработените.
глобалната економија е поврзана и
динамична. компаниите се мобилни
и флексибилни, реагираат на околно-
стите и случувањата во земјите во кои
произведуваат. можат да ги зголемат
постојните инвестиции или да го пре-
селат производството на друго место.
затоа треба да направиме сè да ги за-
држиме постојните странски компании
од автомобилската индустрија и да при-
влечеме нови. и да се обидеме да „пре-
лееме“ колку можеме повеќе позитивни
ефекти за домашната економија. треба
да бидеме внимателни и мудри.
(фото: http://www.financnitrgi.com/)
20 февруари 2021

