Page 5 - avtomobilska industrija
P. 5

АвтОмОБИлСКА ИНДУСтРИјА



             како ја оценувате тековната состојба во вашата индустрија?

             какви се вашите очекувања за бизнисот на Фирмата што ја
             менаџирате во наредните три години? кои се најголемите
             предизвици досега и во наредните три години? како да се
             надминат?





                                                     Виктор Мизо



                                                          Костал,
                                                  генерален менаџер
                              КОНКУРеНцИјАтА И земјИте ОД ПОшИРОКИОт
                                  РегИОН НемА ДА СтОјАт И ДА Нè чеКААт


                           втомобилскиот сектор е сериозно пот-  дажба на уреди од областа на  електроника за
                           ресен  од  здравствената  и  економска   широка потрошувачка (consumer electronics)
                     акриза  со  која  светот  се  соочува  веќе   –  паметни  телефони  и  телевизори,  конзоли
                     подолго од една година. Состојбата во оваа   за видеоигри, апарати за домаќинство, ком-
                     индустрија  не  беше  розова  ниту  пред  ши-  пјутери и сл.
                     рењето на ковид-19 на европско тло, кога во   во  автомобилите  се  користат  повеќе  од
                     полн ек беше (а сите знаци се дека ќе продол-  100 различни видови чипови − микропроце-
                     жи) тарифната војна меѓу Сад и кина, чести-  сори кои помагаат во контрола на целосниот
                     те прекини на синџирите на доставувачи од   систем − од управувачот до комуникацијата,
                     кина (кои се особено значајни за автомобил-  прилагодувањата на брзината и преносот на
                     ската  индустрија  и  посебно  електронските   електричната  енергија.  микропроцесорите
                     компоненти),  притисок  за  електрификација   кои  се  користат  во  автомобилската  индус-
                     на  возилата  и  воведување  на  нови  техно-  трија, наспроти оние во ајфони (iphone) или
                     логии.  од  егзистенцијални  и  безбедносни   лаптопи, треба да бидат поцврсти, способни
                     причини крајните потрошувачи ги намалија     да  издржат  низа  температурни  разлики  и
                     апетитите  за  купување  нови  автомобили,   многу поголеми динамички сили при корис-
                     но  и  генерално  кризата  влијаеше  за  нивна   тењето на автомобилот. воедно автомобили-
                     мобилност во периодот од март до јули ми-  те имаат многу подолг век на траење од елек-
                     натата година. ова предизвика пад на про-  трониката за широка потрошувачка, па затоа
                     дажбата на нови возила на глобално ниво од   чиповите треба да бидат многу поиздржли-
                     над 20 % споредено со 2019 година, а тој пад   ви, но и со прифатливи цени со оглед на тоа
                     беше најдрастичен во европа – 24 %. интере-  што  сите  производители  на  автомобили  се
                     сен е феноменот на раст на продажбата на   соочуваат  со  намалена  профитна  маргина.
                     електрични  и  хибридни/плаг-ин  хибридни   дополнително, за чиповите за автомобилите
                     возила  поттикнати  од  државни  субвенции   некогаш е потребен и период од 5 години за
                     во неколку европски држави, како и растеч-  развој на самата технологија. поради ваква-
                     ките  трендови  на  „зелена  одржливост“  кои   та  состојба  речиси  сите  производители  на
                     резултираа  кон  драстично  зголемување  на   возила откажаа или намалија дел од своето
                     продажбите на овие возила во последните 4   производство, со делумно затворање на фа-
                     месеци од 2020 година.                     брики низ светот во периодот јануари – фев-
                       Сепак, реалноста не е толку охрабрувачка.   руари, а можеби и подолго. овој проблем се
                     додека се намалуваше побарувачката за во-  очекува да биде присутен најмалку 6 месеци
                     зила,  пандемијата  предизвика  раст  на  про-  додека со воспостават нови прозводни капа-


                                                                              февруари 2021                       21
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10