Page 5 - avtomobilska industrija
P. 5
АвтОмОБИлСКА ИНДУСтРИјА
како ја оценувате тековната состојба во вашата индустрија?
какви се вашите очекувања за бизнисот на Фирмата што ја
менаџирате во наредните три години? кои се најголемите
предизвици досега и во наредните три години? како да се
надминат?
Виктор Мизо
Костал,
генерален менаџер
КОНКУРеНцИјАтА И земјИте ОД ПОшИРОКИОт
РегИОН НемА ДА СтОјАт И ДА Нè чеКААт
втомобилскиот сектор е сериозно пот- дажба на уреди од областа на електроника за
ресен од здравствената и економска широка потрошувачка (consumer electronics)
акриза со која светот се соочува веќе – паметни телефони и телевизори, конзоли
подолго од една година. Состојбата во оваа за видеоигри, апарати за домаќинство, ком-
индустрија не беше розова ниту пред ши- пјутери и сл.
рењето на ковид-19 на европско тло, кога во во автомобилите се користат повеќе од
полн ек беше (а сите знаци се дека ќе продол- 100 различни видови чипови − микропроце-
жи) тарифната војна меѓу Сад и кина, чести- сори кои помагаат во контрола на целосниот
те прекини на синџирите на доставувачи од систем − од управувачот до комуникацијата,
кина (кои се особено значајни за автомобил- прилагодувањата на брзината и преносот на
ската индустрија и посебно електронските електричната енергија. микропроцесорите
компоненти), притисок за електрификација кои се користат во автомобилската индус-
на возилата и воведување на нови техно- трија, наспроти оние во ајфони (iphone) или
логии. од егзистенцијални и безбедносни лаптопи, треба да бидат поцврсти, способни
причини крајните потрошувачи ги намалија да издржат низа температурни разлики и
апетитите за купување нови автомобили, многу поголеми динамички сили при корис-
но и генерално кризата влијаеше за нивна тењето на автомобилот. воедно автомобили-
мобилност во периодот од март до јули ми- те имаат многу подолг век на траење од елек-
натата година. ова предизвика пад на про- трониката за широка потрошувачка, па затоа
дажбата на нови возила на глобално ниво од чиповите треба да бидат многу поиздржли-
над 20 % споредено со 2019 година, а тој пад ви, но и со прифатливи цени со оглед на тоа
беше најдрастичен во европа – 24 %. интере- што сите производители на автомобили се
сен е феноменот на раст на продажбата на соочуваат со намалена профитна маргина.
електрични и хибридни/плаг-ин хибридни дополнително, за чиповите за автомобилите
возила поттикнати од државни субвенции некогаш е потребен и период од 5 години за
во неколку европски држави, како и растеч- развој на самата технологија. поради ваква-
ките трендови на „зелена одржливост“ кои та состојба речиси сите производители на
резултираа кон драстично зголемување на возила откажаа или намалија дел од своето
продажбите на овие возила во последните 4 производство, со делумно затворање на фа-
месеци од 2020 година. брики низ светот во периодот јануари – фев-
Сепак, реалноста не е толку охрабрувачка. руари, а можеби и подолго. овој проблем се
додека се намалуваше побарувачката за во- очекува да биде присутен најмалку 6 месеци
зила, пандемијата предизвика раст на про- додека со воспостават нови прозводни капа-
февруари 2021 21

