Page 6 - avtomobilska industrija
P. 6
АвтОмОБИлСКА ИНДУСтРИјА
цитети за производство на микропроцесори. тренинг и доквалификација на својот кадар
иако состојбата во индустријата е далеку на локално ниво, но најчесто на нашите ло-
од задоволувачка, атрактивноста ја активи- кации во западна европа.
раат најавите за инвестиции на големите, ка- економската оправданост за зголемување
питално моќни хај-тек компaнии како епл, на платите на вработените во која било ин-
алфабет (гугл) преку вејмо, интел, нвидија, дустрија мора да се гледа низ призмата на
ел-џи, Самсунг во автомобилскиот сектор. релативно ниското ниво на продуктивност
ова зборува дека на среден рок може да се кое не може лесно и брзо да се зголеми пре-
очекува прогрес од поголеми размери. ку ноќ. затоа е неопходна итна поддршка од
во очекување сме на нови проекти. тоа се институциите преку посебен и јасно моду-
производи за нашите традиционални пре- лиран концепт за финансиска поддршка за
миум клиенти за најновите електрични и тренинг и обука на вработените, по пример
хибридни модели. истовремено се очекува на еврпските земји, како и зголемен ангаж-
постепен и разумен пад и трансформации ман и професионалност во обезбедување на
на нарачките на стандардните мехатрон- after-Care услугите за постоечките инвести-
ски производи кон Smart surfaces каде ко- тори во државава. несоодветниот образовен
стал (KoSTal) е многу добро позициониран. систем е голем товар за економијата. ефек-
бројот на вработени и понатаму ќе е во по- тивно имплементирање на дуалниот систем
раст, но со помала динамика споредено со со практичната работа, соработка меѓу ком-
претходните 2 години. всушност, тука се ло- паниите и универзитетите на конкретни за-
цирани и поголемите предизвици со кои се дачи и процеси, инвестиции во опремување
соочуваат странските инвеститори во земја- на средните училишта, но и во наставниот
ва. како народ речиси и да немаме индустри- кадар, се базичните чекори кои треба памет-
ска традиција, стручното техничко образо- но да се планираат и да се имплементираат
вание е во системска криза (дополнително што поскоро. крајно време е наместо јалови
влошена од пандемијата), па оттаму имаме дискусии, дебати и популизам сите заеднич-
недоволно едуциран и квалификуван кадар. ки да се фатиме за реална работа ако сака-
менталитетот и очекувањата на повеќе мла- ме видливи резултати, посебно во време на
ди луѓе за брзи пари, по можност надвор од глобална економска криза каде што закреп-
земјава, ги остава компаниите во дополни- нувањето ќе потрае подолго од првичните
телни тешкотии да ги мотивираат младите за прогнози. за да се „вратиме“ во игра и да си
техничките области и воопшто за работа во дадеме можност да привлечеме нови инвес-
фабрика на што сите гледаат како понижу- тиции, сите овие активности и реформи се
вачко и деградирачко. дополнително компа- императив бидејќи конкуренцијата и земјите
ниите во континуитет одделуваат значител- од поширокиот регион нема да стојат и да нè
ни средства (и над првично планираните) за чекаат.
Во автомобилите се користат по-
веќе од 100 различни видови чи-
пови − микропроцесори кои по-
магаат во контрола на целосниот
систем − од управувачот до ко-
муникацијата, прилагодувањата
на брзината и преносот на елек-
тричната енергија
22 февруари 2021

