Page 6 - avtomobilska industrija
P. 6

АвтОмОБИлСКА ИНДУСтРИјА




                 цитети за производство на микропроцесори.   тренинг и доквалификација на својот кадар
                   иако состојбата во индустријата е далеку   на локално ниво, но најчесто на нашите ло-
                 од  задоволувачка,  атрактивноста  ја  активи-  кации во западна европа.
                 раат најавите за инвестиции на големите, ка-  економската оправданост за зголемување
                 питално  моќни  хај-тек  компaнии  како  епл,   на платите на вработените во која било ин-
                 алфабет (гугл) преку вејмо, интел, нвидија,   дустрија  мора  да  се  гледа  низ  призмата  на
                 ел-џи,  Самсунг  во  автомобилскиот  сектор.   релативно  ниското  ниво  на  продуктивност
                 ова зборува дека на среден рок може да се   кое не може лесно и брзо да се зголеми пре-
                 очекува прогрес од поголеми размери.        ку ноќ. затоа е неопходна итна поддршка од
                   во очекување сме на нови проекти. тоа се   институциите  преку  посебен  и  јасно  моду-
                 производи  за  нашите  традиционални  пре-  лиран концепт за финансиска поддршка за
                 миум  клиенти  за  најновите  електрични  и   тренинг и обука на вработените, по пример
                 хибридни  модели.  истовремено  се  очекува   на еврпските земји, како и зголемен ангаж-
                 постепен  и  разумен  пад  и  трансформации   ман и професионалност во обезбедување на
                 на  нарачките  на  стандардните  мехатрон-  after-Care услугите за постоечките инвести-
                 ски  производи  кон  Smart  surfaces  каде  ко-  тори во државава. несоодветниот образовен
                 стал (KoSTal) е многу добро позициониран.   систем  е голем товар за економијата. ефек-
                 бројот на вработени и понатаму ќе е во по-  тивно имплементирање на дуалниот систем
                 раст,  но  со  помала  динамика  споредено  со   со практичната работа, соработка меѓу ком-
                 претходните 2 години. всушност, тука се ло-  паниите и  универзитетите на конкретни за-
                 цирани и поголемите предизвици со кои се    дачи и процеси, инвестиции во опремување
                 соочуваат странските инвеститори во земја-  на  средните  училишта,  но  и  во  наставниот
                 ва. како народ речиси и да немаме индустри-  кадар, се базичните чекори кои треба памет-
                 ска  традиција,  стручното  техничко  образо-  но да се планираат и да се имплементираат
                 вание  е  во  системска  криза  (дополнително   што поскоро. крајно време е наместо јалови
                 влошена  од  пандемијата),  па  оттаму  имаме   дискусии, дебати и популизам сите заеднич-
                 недоволно едуциран и квалификуван кадар.    ки да се фатиме за реална работа ако сака-
                 менталитетот и очекувањата на повеќе мла-   ме видливи резултати, посебно во време на
                 ди луѓе за брзи пари, по можност надвор од   глобална економска криза каде што закреп-
                 земјава,  ги  остава  компаниите  во  дополни-  нувањето  ќе  потрае  подолго  од  првичните
                 телни тешкотии да ги мотивираат младите за   прогнози. за да се „вратиме“ во игра и да си
                 техничките области и воопшто за работа во   дадеме можност да привлечеме нови инвес-
                 фабрика на што сите гледаат како понижу-    тиции,  сите  овие  активности  и  реформи  се
                 вачко и деградирачко. дополнително компа-   императив бидејќи конкуренцијата и земјите
                 ниите во континуитет одделуваат значител-   од поширокиот регион нема да стојат и да нè
                 ни средства (и над првично планираните) за   чекаат.






                                                             Во автомобилите се користат по-
                                                             веќе од 100 различни видови чи-
                                                             пови  −  микропроцесори  кои  по-
                                                             магаат во контрола на целосниот
                                                             систем  −  од  управувачот  до  ко-
                                                             муникацијата,  прилагодувањата
                                                             на брзината и преносот на елек-
                                                             тричната енергија





      22                          февруари 2021
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11