Page 10 - avtomobilska industrija
P. 10
АвтОмОБИлСКА ИНДУСтРИјА
Џатин Такрар
Поранешен менаџер во Џонсон Мети,
од влезот на компанијата во земјава
во 2008 година, па до 2016 година
ИНДУСтРИјАтА ќе Се ПРОмеНИ НА КРАтОК РОК зА ДА Се
НАСОчИ КОН НОвИ ХИБРИДНИ И елеКтРИчНИ вОзИлА
втоиндустријата во моментов ми- можи директен бенефит во трошоците
нува низ тежок период, со пад за производство. Северна македонија
ана побарувачката поради криза- има многу стапки на увозни давачки од
та предизвикана од ковид-19, при што поранешна југославија. нормално, една
продажбата падна кај сите реномирани земја воведува повисоки давачки за да
автомобилски компании до 20 %. ова ја заштити локалната индустрија, но во
имаше верижна реакција со забавување повеќето случаи во Северна македонија
на продажбата за индустријата за авто- такви индустрии не постојат. во најмала
компоненти. како резултат на кризата, рака, потребно е барем да се усогласат
доставувачите на компоненти веројатно давачките со оние во еу.
не би биле во можност да ја задоволат • оданочување на вработените (пер-
побарувачката во никој случај поради сонален данок и трошоци за социјално
„затворањето“ на земјите и други огра- осигурување) заедно, ова е највисоко
ничувања на синџирот на снабдување. во однос на која било европска земја.
автоиндустријата поминува и низ про- особено е многу регресивно за луѓето
мени со преструктурирање и спојување со ниски примања. општо земено, во
на некои големи компании, а исто така други европски земји ќе имате мини-
бизнисот се движи кон електрични во- мален износ барем за живејачка пред
зила. има толку голема загриженост за оданочување. тука оваа неоданочена
животната средина поврзана со емиси- вредност е многу ниска во споредба со
ите кај моторите со внатрешно согору- соседите Србија и бугарија. дури и луѓе-
вање, што постои желба да се заменат то со среден приход плаќаат голем дел
сегашните технологии со хибридни или од својот приход како данок. објавена-
целосно електрични возила, иако ди- та даночна стапка е 10 %, но забораваат
зајнот на автомобилот и возот поминаа да ги споменат дополнителните 27,5 %
низ огромни промени, а моторите денес за социјално осигурување. ненадејни-
се поефикасни во емисијата на штетни те промени во износите на даноците
гасови и моќност во споредба со пред 30 се непредвидливи и не даваат доверба.
години. треба да постои долгорочна правична
индустријата ќе се промени на краток даночна политика.
рок за да се насочи кон нови хибридни • Странски директни инвестиции −
и електрични возила. ова ќе значи дека дадените придобивки и инфраструк-
некои компоненти ќе имаат потреба од турата во зоната треба да се подобрат.
нови делови, а други постепено ќе се на- исто така треба да се намалат трошоци-
малуваат. те за услуга за зона бидејќи има повеќе
за Северна македонија има голем компании.
број предизвици, особено во однос на • локални административни рефор-
одлуките за политиките и во однос на ми − ова треба да се поедностави и да
поедноставување на административни- се дигитализира. во моментов се троши
те барања: многу хартија и се губи многу време за
• да се обезбеди конкурентска пред- доставување на документи. дигитализа-
ност на постојните бизниси. цијата ќе овозможи да се создаде еви-
• да се реформираат увозните давачки денција и ќе ги подобри транспарент-
за суровини и компоненти за да се овоз- носта и отчетноста.
26 февруари 2021

