Page 13 - avtomobilska industrija
P. 13
АвтОмОБИлСКА ИНДУСтРИјА
Андриј Хафинец
Генерален менаџер,
Гентерм − Северна Македонија
ОчеКУвАме ДеКА ПОРАДИ ПАНДемИјАтА АвтОмОБИлСКАтА
ИНДУСтРИјА ќе зАКРеПНе ДУРИ вО 2023 гОДИНА
ледаме дека индустријата претрпува на ресурсите што се користат во производ-
неколку промени под влијание на след- ството и логистиката. исто така очекуваме
гниве мега трендови: автономно возење, дека производителите на оригинална опрема
електрификација на возилата, персонализи- ќе „пуштаат“ сè повеќе електрични возила на
рање на удобноста во автомобилот (корис- пазарот, што ќе ни даде можност да ги пону-
никот сака да има индивидуални поставки). диме нашите производи за управување со ба-
овие трендови ќе ја движат промената во терии и системи за поврзување на батериски
автомобилската индустрија во следниве 5 до ќелии. најголемите предизвици за следниве
10 години. нашата компанија нуди на паза- 3 години ги гледаме во следново: 1) зголе-
рот производи кои ги поддржуваат сите овие мен трошок за работна сила што треба да се
мега трендови: на пр. системи за детекција компензира со зголемување на ефикасноста
со и без функција за греење на воланот (ав- ако сакаме да ја одржиме профитабилноста
тономно возење); системи за поврзување на на исто ниво, 2) пристап до квалификувани
батериски ќелии и системи за управување со работници што ќе овозможи ефикасност на
батерии за хибридни автомобили и целосно фабриката и способност да се обезбеди ква-
електрични автомобили; системи за греење лификувана услуга за новите технологии, 3)
на седиштата/системи за вентилација на се- ограничувања на синџирот на снабдување
диштата, комфорни системи за ладење за- со суровини како резултат на пандемијата.
едно со вентилатори (персонализирање на веруваме дека овие предизвици можат да се
удобноста во автомобилот). надминат на следниов начин: 1) со зголемена
очекуваме дека поради пандемијата ав- квалификација на персоналот (обука, обра-
томобилската индустрија ќе закрепне дури зование според потребите на бизнисот), ав-
во 2023 година (обемот на производство на томатизација на процесите, подобрувања на
автомобили од 2019 година ќе се достигне тековните производствени чекори; 2) преку
на крајот на 2022 година или почетокот на подобрување на образовниот систем со фо-
2023 година). тоа значи дека органскиот раст кус на потребите на бизнисот, техничките
ќе биде ограничен, но би можеле да смета- стручни училишта, задржување на младиот
ме на зголемен конкретен интерес за нашите професионален кадар во земјава (стопирање
производи за постојните проекти (грејачи на на одливот на мозоци), преку подобрување на
седиштата и грејачи на воланот) или освоју- здравствената заштита и образованието во
вање нови бизниси од нашите конкуренти земјава, инфраструктурата; 3) дополнителни
што би баралo од нас активности за намалу- или алтернативни доставувачи, локални из-
вање на трошоците, зголемена ефикасност вори за компонентите од критично значење.
КОМПАнии ОД КОи СЕ ДОБиЕни ПОДАТОЦи ЗА ПОТРЕБиТЕ нА ПРиЛОГОТ
ЛТХ Леарница, Охрид Аптив, Скопје
Амфенол Технолоџи, Кочани ОДВ Електрик, Струга
АРЦ Аутомотив Македонија, Скопје Ван Хул, Скопје
Кромберг и Шуберт Македонија, Битола Таб Мак, Пробиштип
Маркарт, Велес Гентерм, Прилеп
Џонсон Мети, Скопје ЛЕАР Корпорејшн, Тетово
Костал, Охрид Чагатај Кабло, Скопје
Теламон, Скопје
*Од Адиент Штип и Адиент Струмица се добиени податоци само за бројот на вработени по години.
**За прикажување на состојбата со извозот и бројот на вработени во 2019 година за Џојсон Сејфти Системс од Кичево и Дрекслмаер
од Кавадарци користени се податоци од порталот izvoz.mk
февруари 2021 29

