Page 3 - e-trgovija 01 april
P. 3
РУБРИКАБИЗНИС
БИЗНИС
Графикон 2: Омилено место за купување
100%
80%
60%
40%
20%
0%
До 25 години 26-41 години 42-57 години 58-76 години Над 77 години
Локални продавници Трговски Центри Специјализирани продавници Онлајн
Графикон 3: Извор на информации за купување
Веб страни
Прегледи на луѓе
Инфлуенсери
Социјални мрежи
Печатени медиуми
ТВ реклами
0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100%
До 25 години 26-41 години 42-57 години 58-76 години Над 77 години
Извор: Сопствено истражување
таа смисла, интересна е изреката на Орвел мите и продавниците за малопродажба се
според која „Секоја генерација се замислу- меѓу најдобрите маркетинг-алатки за нивно
ва себеси поинтелигентна од онаа која била информирање (Максвел, 2022). Најмладите,
пред неа и помудра од онаа која доаѓа по според истражувањата, најмногу се инфор-
неа“. Во литературата познати се шест вида мираат за купување производи од инфлуен-
генерации, прикажани во табела 1. серите, од социјалните мрежи и од веб-стра-
Истражувањето прикажано подолу го ниците на компаниите. За оваа генерација,
анализира однесувањето на различните гене- традиционалните маркетинг-методи не се
рации во нашава земја во процесот на купу- многу значајни, што е причина зошто некои
вање, како и нивната финансиска писменост експерти сметаат дека ТВ или печатените ме-
за примената на е-плаќање. Согласно доби- диуми наскоро ќе исчезнат. Најкорисни тех-
ените резултати, повеќето од македонските ники што компаниите можат да ги применат
генерации уживаат во купување со физичко за оваа генерација се директен маркетинг, со-
присуство. Сите генерации сакаат да купува- цијални медиуми и ангажман на инфлуенсе-
ат производи во големите трговски центри и ри. „Средните“ генерации, кои се во транзи-
тие се најпосакувани од најмладата генера- ција од една во друга ера, користат мешавина
ција зед. Истражувањето открива дека поста- на медиуми за комуникација (традиционални
рите генерации, оние над 77 години, воопшто и современи). Милениумците најчесто пре-
не купуваат онлајн. баруваат и споредуваат производи и цени на
За компаниите од посебно значење се ре- интернет. При купувањето најмногу се под
зултатите од анализата на изворите од каде влијание на социјалните мрежи, на прегледи-
македонските купувачи ги црпат информа- те на луѓето за производите и на инфлуенсе-
циите за купување. Постарите генерации рите, а најмалку ги следат традиционалните
(бејби бумерите) собираат информации за ТВ- и радиореклами. Најкорисната техника
производите најчесто од традиционалните што компаниите можат да ја користат за оваа
медиуми (ТВ и печатени медиуми). Тие иако генерација е рекламата од уста на уста (Word
имаат најголема моќ на трошење, не трошат of Mouth). Што се однесува до генерацијата
многу, туку купуваат артикли по квалитет, икс, интересно е да се забележи дека иако е
игнорирајќи ја цената. Доколку целна група дигитално поупатена од бејби бумерите, се-
на компаниите е оваа генерација, ТВ-рекла- пак не купува често онлајн. Денес оваа гене-
36 01 април 2024

