Page 3 - e-trgovija 01 april
P. 3

РУБРИКАБИЗНИС
        БИЗНИС
         Графикон 2: Омилено место за купување
                  100%
                   80%
                   60%
                   40%
                   20%
                    0%
                          До 25 години  26-41 години  42-57 години  58-76 години  Над 77 години

                        Локални продавници  Трговски Центри  Специјализирани продавници  Онлајн



         Графикон 3: Извор на информации за купување

                           Веб страни
                       Прегледи на луѓе
                         Инфлуенсери
                       Социјални мрежи
                      Печатени медиуми
                           ТВ реклами
                                   0%   10%  20%   30%  40%  50%  60%  70%   80%  90%  100%

                            До 25 години  26-41 години  42-57 години  58-76 години  Над 77 години

         Извор: Сопствено истражување

               таа  смисла,  интересна  е  изреката  на  Орвел   мите  и  продавниците  за  малопродажба  се
               според  која  „Секоја  генерација  се  замислу-  меѓу  најдобрите  маркетинг-алатки  за  нивно
               ва себеси поинтелигентна од онаа која била   информирање  (Максвел,  2022).  Најмладите,
               пред  неа  и  помудра  од  онаа  која  доаѓа  по   според  истражувањата,  најмногу  се  инфор-
               неа“. Во литературата познати се шест вида   мираат за купување производи од инфлуен-
               генерации, прикажани во табела 1.          серите, од социјалните мрежи и од веб-стра-
                  Истражувањето  прикажано  подолу  го    ниците  на  компаниите.  За  оваа  генерација,
               анализира однесувањето на различните гене-  традиционалните  маркетинг-методи  не  се
               рации во нашава земја во процесот на купу-  многу значајни, што е причина зошто некои
               вање, како и нивната финансиска писменост   експерти сметаат дека ТВ или печатените ме-
               за  примената  на  е-плаќање.  Согласно  доби-  диуми наскоро ќе исчезнат. Најкорисни тех-
               ените  резултати,  повеќето  од  македонските   ники што компаниите можат да ги применат
               генерации уживаат во купување со физичко   за оваа генерација се директен маркетинг, со-
               присуство. Сите генерации сакаат да купува-  цијални медиуми и ангажман на инфлуенсе-
               ат производи во големите трговски центри и   ри. „Средните“ генерации, кои се во транзи-
               тие  се  најпосакувани  од  најмладата  генера-  ција од една во друга ера, користат мешавина
               ција зед. Истражувањето открива дека поста-  на медиуми за комуникација (традиционални
               рите генерации, оние над 77 години, воопшто   и  современи).  Милениумците  најчесто  пре-
               не купуваат онлајн.                        баруваат и споредуваат производи и цени на
                  За компаниите од посебно значење се ре-  интернет.  При  купувањето  најмногу  се  под
               зултатите од анализата на изворите од каде   влијание на социјалните мрежи, на прегледи-
               македонските  купувачи  ги  црпат  информа-  те на луѓето за производите и на инфлуенсе-
               циите  за  купување.  Постарите  генерации   рите, а најмалку ги следат традиционалните
               (бејби    бумерите)  собираат  информации  за   ТВ-  и  радиореклами.  Најкорисната  техника
               производите  најчесто  од  традиционалните   што компаниите можат да ја користат за оваа
               медиуми (ТВ и печатени медиуми). Тие иако   генерација е рекламата од уста на уста (Word
               имаат најголема моќ на трошење, не трошат   of  Mouth).  Што  се  однесува  до  генерацијата
               многу,  туку  купуваат  артикли  по  квалитет,   икс, интересно е да се забележи дека иако е
               игнорирајќи ја цената. Доколку целна група   дигитално  поупатена  од  бејби  бумерите,  се-
               на компаниите е оваа генерација, ТВ-рекла-  пак не купува често онлајн. Денес оваа гене-

    36                           01 април 2024
   1   2   3   4   5   6