Page 89 - maj 2020
P. 89
ДИГИТАЛНИ КОМУНИКАЦИИ
дарко Булдиоски
darko@newmedia.mk
allweb.mk
ДА ИМАТЕ Е-ПРОДАВНИЦА
Е САМО ПОЧЕТОК
Ако продавате нешто на интернет, значи имате прилично јасна цел, лесна за
дефинирање и мерење, време е да се фокусирате на оптимизирање.
а сите досега ни е повеќе од знаници со желба добронамерно да
јасно дека под влијание на посочат или гневно да се испразнат го
актуелната пандемија нај- опишуваат своето искуство со некој он-
голем дел од нас сѐ што мо- лајн продавач. немам јас некој дециден
нжат купуваат или се трудат став за тоа дали треба да бидеме кри-
да купат на интернет. нормална реак- тички настроени или треба да ги земеме
ција со оглед на сите препораки. и ние, предвид сите околности и да отстапиме
односно нашиот пазар не се разликува повеќе простор за разбирање на другата
многу во споредба со останатите пазари страна. Повеќе ми личи дека процената
низ целиот свет. секој ден се појавуваат треба да се прави од ситуација до ситу-
различни анализи, истражувања, иску- ација и некогаш треба да бидеме неза-
ства и статистики за промените кои ги доволни, некогаш треба да им дадеме
носи оваа пандемија, особено во поглед поддршка на компаниите кои се гледа
на порастот на е-трговијата, но и малку дека се трудат да го подобрат целиот
подетално во поглед на типот на про- процес и покрај сите предизвици со кои
изводите кои сега се купуваат помалку се соочуваат. секако, не секогаш купу-
или повеќе. вачот може да направи добра проценка
и нашата асоцијација за електронска за ситуацијата затоа што не ја познава
трговија во неколку различни наврати и нема потреба да ја познава заднината
излезе со некои бројки кои го потврду- на бизнисот, нема доволно информации
ваат растот и на локалниот пазар, но и сл.
исто така сподели и број на нови под- Која и да е причината за недоволно
несени барања до банките за отворање доброто искуство кое го нудат локално
нови е-продавници. не треба да одам продавачите на интернет, останува еден
подалеку, и ние за нашите клиенти пе- факт кој морам само да го посведочам,
риодов интензивно работиме во овој не и да го осудувам. а тоа е сознание-
сегмент. то дека во ваква ситуација компаниите
во ред, утврдивме. Побарувачка, од- често носат погрешни одлуки, неиск-
носно потреба кај населението има, по- усни одлуки, непромислени процеси и
нудата расте, можеби не е најдобра, но сл. што, секако, е очекувано, немале до
секој ден има сѐ повеќе опции. но дали сега толку фокус на онлајн продажба,
некој во целово ова лудило има време сега се ставени пред свршен чин и мора
и простор да размислува и за квалите- да реагираат. да бидам искрен, можеби
тот? секој ден по социјалните медиуми така ќе биде и најдобро да научат, но од
налетуваме на искуства, позитивни и друга страна мислам и дека нема голем
негативни, кои нашите пријатели и по- дел од нив да имаат желба нешто посеб-
мај 2020 89

