Page 87 - maj 2020
P. 87
КОРПОРАТИВНИ КОМУНИКАЦИИ
овозможува пандемијата на компаниите.
тој посочува на скорото истражување
кое покажува дека без малку половина-
та (48 %) од британците ги читаат офи-
цијалните публикации далеку повеќе от-
колку пред кризата. несомнено јавноста
бара сериозни извори на информирање
на кои можат да им веруваат, притоа не
отфрлувајќи ги за оваа намена и брендо-
вите или компаниите кои претходно соз-
дале доверба кај нивните потрошувачи.
Фил директно се повикува на кризниот
Пр како одлична основа за компаниите
да го искористат моментот и не само да
ја преживеат (во комуникациска смисла)
кризата туку и од неа да излезат поста-
(фото: https://img-cdn.tnwcdn.com/)
билни, етаблирани и со зголемена довер-
ба на пазарот.
следејќи го однесувањето и на некои
компании кај нас кои активно комуни-
цираа со јавноста изминатиов период,
морам да се сложам дека кризата на-
вистина создава и можност за оние кои
стратешки пристапија од аспект на кому-
никациите. медиумските работници, а
особено и јавноста, ги прифатија сериоз-
ните објави од компаниите кои преземаа
активности за справување со предизви-
ците, за дефинирање на начинот на ра-
бота за спроведување на мерките за заш-
тита, на апелите за начинот на кој можат
(фото: https://www.tv2lorry.dk/) соодветно да се користат услугите итн.
а кои се премисите кои мора да ги
но и да ги намалат комуникациските ак- имаат предвид организациите кога ко-
тивности, особено во делот на адвертај- муницираат во време на криза?
зингот кој навистина во време на блага Прво е да се обезбеди соодветна
хистерија може да создаде и чувство на стратегија. ова е особено важно при се-
несоодветност, па дури и дегутантност. која криза, но за разлика од класичните
но, од друга страна, навистина нема оп- кризи кои доаѓаат одненадеж и за кои е
равдување за недостатокот од општест- потребна инстантно брза реакција, кри-
вен, па и воопшто бизнис-сензибилитет зата со пандемијата надоаѓаше со месе-
кај некои компании кои не успеваат да ци, не создаде притисок за никаква брза
создадат пристојна основа за општестве- реакција бидејќи се работи за општа, а
но одговорни активности кои ќе им обез- не таргетирана криза и тоа им остава
бедат и стабилна комуникациска основа простор на организациите да изградат
за присутност во јавноста. пристојна стратегија за комуникации за
Претседателот на угледната „ПХа време на кризата.
група“ (PHA group) и поранешен нови- второ е секако транспарентноста, и
нар и уредник во велика британија, Фил тоа онаа длабока, суштинска транспа-
Хал, се повикува на познатата аксиома рентност. нема подобар начин за вле-
„никогаш не дозволувај добра криза да вање доверба отколку искрено да ѝ се
пропадне за џабе“, посочувајќи токму на пристапи на публиката со проширена
комуникациските потенцијали кои им ги транспарентност и за позитивните, но
мај 2020 87

