Page 13 - maj 2020
P. 13
Б И З Н И С
БИЗНИС
значаен енергенс.
од друга страна, железницата е приказна сама-
та за себе – либерализацијата е одложена до влезот
во еу, а поради предолгото време на возење, слаба
искористеност на возните средства и преголемиот
број посредници при работењето ретко кој се ин-
тересира да ја користи. само за пример, превоз на
еден контејнер со железница чини двојно повеќе
отколку тој да се превезе со камион. минатата го-
дина вкупниот товарен превоз со железница (1,8
милиони тони) учествува со 2,6 % од реализирани-
от товарен патен превоз (69 милиони тони).
меѓу прашањата што ги покренавме се и некои
од клучните барања за една од нашите движеч-
ки сили – иЗвоЗот. така, на пример, со години
бизнисот се мачи да се разубеди со државава за
потребата заеднички да се седне и сериозно да се
преиспита царинската тарифа за цел сет на увоз-
ни производи, која е историски наследена и сме
заборавиле кога последен пат била ажурирана.
светска небулоза е што се наплатуваат царини за
суровини и репроматеријали кои воопшто не се
произведуваат, ниту пак некогаш се произведува-
ле во македонското стопанство, и тоа некогаш и
десет пати повисоки од царинските стапки за увоз
на тие стоки од трети земји во еу. ова прашање е
само дел од темите кои ја подриваат и онака крев-
ката конкурентност на македонските извозници,
која сега повеќе од кога било мора да се поддржу-
ва силно.
П. с. дека не е сѐ црно во време на криза се-
којдневно покажуваат нашите стопанственици –
горд сум што најголемиот дел од компаниите кои
се дел од органите и телата на Комората уште од
првиот ден активно се вклучија во донаторските
активности поврзани со справувањето со кризата
и собраа повеќе од 1 милион евра на наменската
сметка, како и бројни донации во медицинска оп-
веројатно сме уникатен пример за држава која рема, средства и прехранбени производи. а уште
на својата територија има нафтовод што не го ко- погорд сум што имаме и компании кои во овие
ристи. транспортот на сурова нафта преку нафто- кризни месеци непречено ги завршија инвестици-
водот солун – скопје беше стопиран во 2013 година ските активности. на крајот на минатиот месец,
и, иако во повеќе наврати беше најавувано него- миК свети николе го заокружи инвестицискиот
вото рестартирање, тоа сѐ уште не се случи, иако циклус во вредност од 1 милион евра со поставу-
цевководот е исчистен и е целосно подготвен да вањето на фотоволтаична централа која ќе придо-
биде ставен во употреба. нафтоводот солун – ско- несе за подобрување на енергетската ефикасност
пје е изграден во 2002 година по должина на Кори- и намалување на јаглеродниот ефект, како и за
дорот 10, има должина од околу 213,5 километри, добивање на европски извознички број кој ѝ дава
со капацитет од 360 m³/h и носивост на транспорт на компанијата нови можности и перспективи во
од 2,5 милиони тони нафта годишно, што сериозно идното работење. светли примери што треба да се
може да ги намали транспортните трошоци за овој следат!
мај 2020 13

