Page 13 - maj 2020
P. 13

Б И З Н И С
                                                                                                     БИЗНИС





                                                              значаен енергенс.
                                                                 од друга страна, железницата е приказна сама-
                                                              та за себе – либерализацијата е одложена до влезот
                                                              во еу,  а поради предолгото време на возење, слаба
                                                              искористеност на возните средства и преголемиот
                                                              број посредници при работењето ретко кој се ин-
                                                              тересира да ја користи. само за пример, превоз на
                                                              еден контејнер со железница чини двојно повеќе
                                                              отколку тој да се превезе со камион. минатата го-
                                                              дина  вкупниот  товарен  превоз  со  железница  (1,8
                                                              милиони тони) учествува со 2,6 % од реализирани-
                                                              от товарен патен превоз (69 милиони тони).
                                                                 меѓу прашањата што ги покренавме се и некои
                                                              од  клучните  барања  за  една  од  нашите  движеч-
                                                              ки  сили  –  иЗвоЗот.  така,  на  пример,  со  години
                                                              бизнисот  се  мачи  да  се  разубеди  со  државава  за
                                                              потребата заеднички да се седне и сериозно да се
                                                              преиспита царинската тарифа за цел сет на увоз-
                                                              ни  производи,  која  е  историски  наследена  и  сме
                                                              заборавиле  кога  последен  пат  била  ажурирана.
                                                              светска небулоза е што се наплатуваат царини за
                                                              суровини  и  репроматеријали  кои  воопшто  не  се
                                                              произведуваат, ниту пак некогаш се произведува-
                                                              ле  во  македонското  стопанство,  и  тоа  некогаш  и
                                                              десет пати повисоки од царинските стапки за увоз
                                                              на тие стоки од трети земји во еу. ова прашање е
                                                              само дел од темите кои ја подриваат и онака крев-
                                                              ката  конкурентност  на  македонските  извозници,
                                                              која сега повеќе од кога било мора да се поддржу-
                                                              ва силно.

                                                                 П. с. дека не е сѐ црно во време на криза се-
                                                              којдневно  покажуваат  нашите  стопанственици  –
                                                              горд сум што најголемиот дел од компаниите кои
                                                              се дел од органите и телата на Комората уште од
                                                              првиот  ден  активно  се  вклучија  во  донаторските
                                                              активности поврзани со справувањето со кризата
                                                              и собраа повеќе од 1 милион евра на наменската
                                                              сметка, како и бројни донации во медицинска оп-
                веројатно сме уникатен пример за држава која   рема, средства и прехранбени производи. а уште
             на својата територија има нафтовод што не го ко-  погорд  сум  што  имаме  и  компании  кои  во  овие
             ристи. транспортот на сурова нафта преку нафто-  кризни месеци непречено ги завршија инвестици-
             водот солун – скопје беше стопиран во 2013 година   ските  активности.  на  крајот  на  минатиот  месец,
             и, иако во повеќе наврати беше најавувано него-  миК  свети  николе  го  заокружи  инвестицискиот
             вото рестартирање, тоа сѐ уште не се случи, иако   циклус во вредност од 1 милион евра со поставу-
             цевководот е исчистен и е целосно подготвен да   вањето на фотоволтаична централа која ќе придо-
             биде ставен во употреба. нафтоводот солун – ско-  несе за подобрување на енергетската ефикасност
             пје е изграден во 2002 година по должина на Кори-  и  намалување  на  јаглеродниот  ефект,  како  и  за
             дорот 10, има должина од околу 213,5 километри,   добивање на европски извознички број кој ѝ дава
             со капацитет од 360 m³/h и носивост на транспорт   на компанијата нови можности и перспективи во
             од 2,5 милиони тони нафта годишно, што сериозно   идното работење. светли примери што треба да се
             може да ги намали транспортните трошоци за овој   следат!

                                                                                  мај 2020                        13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18