Page 88 - mart 2020
P. 88
РуБРИкА
Во фокусот
социјалните мрежи од каде што најмно- снепчет (Snapchat) и тикток (TikTok),
гу доаѓаат промоциите и програмите за особено последнава која добила оценка
специјалните понуди од брендовите за од под 1 % што, според бројни познава-
попусти, што како целосна категорија чи на развојот на социјалните мрежи, ќе
има исто така високо влијание од 23,4 %. претрпи голема промена веќе оваа годи-
ако внимателно ги следите трендовите, на.
и кај нас ќе забележите дека, покрај до-
минантниот групер (Grouper) чии понуди каде одат медиумите?
буквално „излегуваат од фрижидер“ на овие факти говорат за вистински по-
социјалните мрежи, голем број компа- раз на традиционалното информирање
нии создадоа сопствени програми за он- каде не само што телевизијата и тради-
лајн промоции, директна достава и дост- ционалните медиуми (за весници веќе
апност на производите на самите мрежи. никој не ни прашува), туку и воопшто
сериозен е падот и на т.н. нови „инфлу- новинарството како професија целосно
енсери“ или „селебрети ендросмент“ кои излегува од фокусот на новите генера-
младите веќе ги препознаваат како чисто ции. првиот податок е фактот што само
маркетиншки производ сличен на „мејн- 8,8 % од младите би прифатиле воопшто
стрим“ медиумите за кои рековме дека совет кој доаѓа од новинар, а кога се ра-
имаат сериозен пад кај оваа популација. боти за носење одлука само очајни 2,8 %
кога сме на таа тема телевизијата има од младите сметаат дека влијанието на
очаен рејтинг при што помалку од шест новинарски напис или препораката од
проценти (5,8 %) ја сметаат телевизиска- страна на новинар може да има влија-
та реклама за важна при нивниот избор. ние врз нивната одлука. овие бројки се
а кога веќе ги утврдивме социјал- толку ниски, што при формирањето на
ните медиуми како најзначаен извор за општествениот профил на новите „зет“
информирање, добро е да се забележи генерации сериозните аналитичари тре-
дека Фејсбук (Facebook) сè уште домини- ба да го исфрлат постоењето на новина-
ра како платформа каде што младите ге- ри воопшто.
нерации најмногу очекуваат да го иска-
жат своето мислење, а веројатно притоа каде одат темите?
од таму и најмногу да се информираат. но, анализата покажува и нешто дру-
со високи 43 % Фејсбук практично држи го. се појавува тренд за враќање кон тра-
половина од пазарот, на високото второ диционалните вредности при носењето
место се наоѓа инстаграм (Instagram), на важните одлуки. на прашањето за
платформа која не само што е на самиот клучните совети, младите во најголем
Фејсбук туку и сè повеќе се интегрираат дел се потпираат на советите од члено-
овие две платформи со бројни заеднички вите на својата фамилија, практично со
алатки и, секако, достапност на рекламе- 50 % како највисока доминантна улога
рите. интересно е што ова истражување кога се работи за влијанието при носење-
не го забележува сериозното влијание то важни одлуки.
на новите брзорастечки платформи како а кога сме кај важните теми, јасна е
88 март 2020

