Page 88 - mart 2020
P. 88

РуБРИкА
           Во фокусот





















                     социјалните мрежи од каде што најмно-   снепчет  (Snapchat)  и  тикток  (TikTok),
                     гу доаѓаат промоциите и програмите за   особено последнава која добила оценка
                     специјалните  понуди  од  брендовите  за   од под 1 % што, според бројни познава-
                     попусти,  што  како  целосна  категорија   чи на развојот на социјалните мрежи, ќе
                     има исто така високо влијание од 23,4 %.   претрпи голема промена веќе оваа годи-
                     ако внимателно ги следите трендовите,   на.
                     и кај нас ќе забележите дека, покрај до-
                     минантниот групер (Grouper) чии понуди   каде одат медиумите?
                     буквално  „излегуваат  од  фрижидер“  на   овие факти говорат за вистински по-
                     социјалните  мрежи,  голем  број  компа-  раз  на  традиционалното  информирање
                     нии создадоа сопствени програми за он-  каде не само што телевизијата и тради-
                     лајн промоции, директна достава и дост-  ционалните  медиуми  (за  весници  веќе
                     апност на производите на самите мрежи.   никој  не  ни  прашува),  туку  и  воопшто
                     сериозен е падот и на т.н. нови „инфлу-  новинарството  како  професија  целосно
                     енсери“ или „селебрети ендросмент“ кои   излегува  од  фокусот  на  новите  генера-
                     младите веќе ги препознаваат како чисто   ции. првиот податок е фактот што само
                     маркетиншки производ сличен на „мејн-   8,8 % од младите би прифатиле воопшто
                     стрим“  медиумите  за  кои  рековме  дека   совет кој доаѓа од новинар, а кога се ра-
                     имаат сериозен пад кај оваа популација.   боти за носење одлука само очајни 2,8 %
                     кога  сме  на  таа  тема  телевизијата  има   од  младите  сметаат  дека  влијанието  на
                     очаен рејтинг при што помалку од шест   новинарски  напис  или  препораката  од
                     проценти (5,8 %) ја сметаат телевизиска-  страна  на  новинар  може  да  има  влија-
                     та реклама за важна при нивниот избор.   ние врз нивната одлука. овие бројки се
                        а  кога  веќе  ги  утврдивме  социјал-  толку  ниски,  што  при  формирањето  на
                     ните медиуми како најзначаен извор за   општествениот  профил  на  новите  „зет“
                     информирање,  добро  е  да  се  забележи   генерации сериозните аналитичари тре-
                     дека Фејсбук (Facebook) сè уште домини-  ба да го исфрлат постоењето на новина-
                     ра како платформа каде што младите ге-  ри воопшто.
                     нерации најмногу очекуваат да го иска-
                     жат своето мислење, а веројатно притоа   каде одат темите?
                     од  таму  и  најмногу  да  се  информираат.   но, анализата покажува и нешто дру-
                     со високи 43 % Фејсбук практично држи   го. се појавува тренд за враќање кон тра-
                     половина од пазарот, на високото второ   диционалните  вредности  при  носењето
                     место  се  наоѓа  инстаграм  (Instagram),   на  важните  одлуки.  на  прашањето  за
                     платформа која не само што е на самиот   клучните  совети,  младите  во  најголем
                     Фејсбук туку и сè повеќе се интегрираат   дел се потпираат на советите од члено-
                     овие две платформи со бројни заеднички   вите на својата фамилија, практично со
                     алатки и, секако, достапност на рекламе-  50  %  како  највисока  доминантна  улога
                     рите. интересно е што ова истражување   кога се работи за влијанието при носење-
                     не  го  забележува  сериозното  влијание   то важни одлуки.
                     на новите брзорастечки платформи како      а кога сме кај важните теми, јасна е

      88                          март 2020
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93