Page 90 - mart 2020
P. 90

ДИгИтАлНИ кОмуНИкАцИИ
                                                                         Дарко булдиоски




                                                                         darko@newmedia.mk
                                                                               allweb.mk








          RoPo-ефект. кАкОВ ефект?



          Кога последен пат консултиравте интернет пред да купите производ?
          А каде го купивте?


                      ред 18 години го купив мојот   беше  некој  исклучок  или  само  далечна
                      прв скенер. и единствен, да   најава,  денес  нашето  однесување  веќе
                      бидам  искрен.  се  сеќавате,   е  сериозно  променето.  Бројни  истра-
                      тоа  беа  оние  уреди  со  чија   жувања  години  наназад  го  потврдуваат
          ппомош ги дигитализиравме               фактот дека најголем дел од купувачите
          аналогните фотографии, документи и сл.   проверуваат  различни  содржини  на  ин-
          за среќа или не, денес не ни требаат, ба-  тернет  пред  да  донесат  одлука  за  купу-
          рем не толку. како и да е, тоа што не ни   вање  на  одреден  производ.  Мноштвото
          требаат скенери денес не е тема на овој   тестови,  прегледи,  видеа,  споредби  и
          текст, она што ме потсети на тоа мое ку-  критики на производи и услуги на интер-
          пување  беше  начинот  на  кој  ја  донесов   нет  едноставно  нѐ  ставаат  во  позиција
          одлуката.                               брзо и едноставно да провериме детали
            се  сеќавам  убаво  дека  првпат  тогаш   пред да купиме.
          во  процесот  на  избирање  не  влегов  ди-  иако  доминантен  дел  од  стратегиите
          ректно  во  продавница,  туку  пребарував   и  тактиките  денес  зборуваат  за  префр-
          на  интернет.  Читав  различни  споредби,   лање  на  купувачите  од  офлајн  каналите
          тестови,  спецификации  и  искуства.  си   на  оние,  поисплатливите,  на  интернет,
          го најдов мојот фаворит, Canon CanoScan   сепак не смееме да останеме слепи дека
          d1250u2f. појдов во продавницата на „ка-  во одредени ситуации и сегменти на про-
          нон“, тогаш кај „Билна аптека“ во скопје,   изводи се случува обратниот процес.
          влегов и ги видов тие модели во една вит-  постојат  производи  кои  се  поголема
          рина. ја прашав продавачката дали е тој   „жртва“ на RoPo-ефектот. тука, пред сѐ,
          баш моделот кој го барам, ми потврди и   се  спомнуваат  модната  индустрија,  про-
          веднаш  реков,  го  купувам!  Ме  погледна   изводите за убавина, производи за спорт,
          зачудено, некако не очекуваше дека нема   домаќинство,  мебел  и  осветлување.  ед-
          да поставам ниедно прашање, нема да ба-  ноставно кај поголем дел од производи-
          рам дополнителни информации. задово-    те  во  овие  категории  имаме  потреба  да
          лен, сам од себе, ѝ реков... RoPo.      го  „почувствуваме”  производот  на  себе
            добро де, не и реков RoPo, не ни знаев   или  во  простор.  па  и  покрај  деталните
          што е тоа, далеку бев едно 15-тина годи-  истражувања кои ги правиме онлајн, се-
          ни. Бев далеку од периодот кога целиот   пак  купувањето  го  правиме  во  физичка
          свет дојде до фаза да бара и да пронаоѓа   продавница.
          начини да го мери ефектот од онлајн ис-   да се разбереме, не е ова лошо само по
          тражувањето  и  офлајн  купувањето.  да,   себе. напротив, ако гледаме од аспект на
          RoPo  значи  токму  тоа:  Research  Online,   еден бизнис, повеќе продажба, подобро.
          Purchase Offline.                       предизвикот  со  RoPo  потекнува  од  нас
            ако  тогаш  моето  купување  можеби   дигиталците. ние сме тие кои со години

      90                          март 2020
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95