Page 90 - mart 2020
P. 90
ДИгИтАлНИ кОмуНИкАцИИ
Дарко булдиоски
darko@newmedia.mk
allweb.mk
RoPo-ефект. кАкОВ ефект?
Кога последен пат консултиравте интернет пред да купите производ?
А каде го купивте?
ред 18 години го купив мојот беше некој исклучок или само далечна
прв скенер. и единствен, да најава, денес нашето однесување веќе
бидам искрен. се сеќавате, е сериозно променето. Бројни истра-
тоа беа оние уреди со чија жувања години наназад го потврдуваат
ппомош ги дигитализиравме фактот дека најголем дел од купувачите
аналогните фотографии, документи и сл. проверуваат различни содржини на ин-
за среќа или не, денес не ни требаат, ба- тернет пред да донесат одлука за купу-
рем не толку. како и да е, тоа што не ни вање на одреден производ. Мноштвото
требаат скенери денес не е тема на овој тестови, прегледи, видеа, споредби и
текст, она што ме потсети на тоа мое ку- критики на производи и услуги на интер-
пување беше начинот на кој ја донесов нет едноставно нѐ ставаат во позиција
одлуката. брзо и едноставно да провериме детали
се сеќавам убаво дека првпат тогаш пред да купиме.
во процесот на избирање не влегов ди- иако доминантен дел од стратегиите
ректно во продавница, туку пребарував и тактиките денес зборуваат за префр-
на интернет. Читав различни споредби, лање на купувачите од офлајн каналите
тестови, спецификации и искуства. си на оние, поисплатливите, на интернет,
го најдов мојот фаворит, Canon CanoScan сепак не смееме да останеме слепи дека
d1250u2f. појдов во продавницата на „ка- во одредени ситуации и сегменти на про-
нон“, тогаш кај „Билна аптека“ во скопје, изводи се случува обратниот процес.
влегов и ги видов тие модели во една вит- постојат производи кои се поголема
рина. ја прашав продавачката дали е тој „жртва“ на RoPo-ефектот. тука, пред сѐ,
баш моделот кој го барам, ми потврди и се спомнуваат модната индустрија, про-
веднаш реков, го купувам! Ме погледна изводите за убавина, производи за спорт,
зачудено, некако не очекуваше дека нема домаќинство, мебел и осветлување. ед-
да поставам ниедно прашање, нема да ба- ноставно кај поголем дел од производи-
рам дополнителни информации. задово- те во овие категории имаме потреба да
лен, сам од себе, ѝ реков... RoPo. го „почувствуваме” производот на себе
добро де, не и реков RoPo, не ни знаев или во простор. па и покрај деталните
што е тоа, далеку бев едно 15-тина годи- истражувања кои ги правиме онлајн, се-
ни. Бев далеку од периодот кога целиот пак купувањето го правиме во физичка
свет дојде до фаза да бара и да пронаоѓа продавница.
начини да го мери ефектот од онлајн ис- да се разбереме, не е ова лошо само по
тражувањето и офлајн купувањето. да, себе. напротив, ако гледаме од аспект на
RoPo значи токму тоа: Research Online, еден бизнис, повеќе продажба, подобро.
Purchase Offline. предизвикот со RoPo потекнува од нас
ако тогаш моето купување можеби дигиталците. ние сме тие кои со години
90 март 2020

