Page 87 - mart 2020
P. 87
Во фокусот РуБРИкА
сеци), но уште поважно, веќе и земјите од чена кон зајакнување на мобилните уре-
нашиот регион трендовите почнуваат да ди во секојдневната употреба.
ги следат со релативно кратко задоцну- и во пошироките анализи се посочу-
вање од една до две години. извештајот, ва дека новата 5G-технологија „од корен“
секако, е длабок, со голем број контри- ќе го промени не само користењето туку
бутори кои ги анализираат податоците, и „поимањето“ на разните уреди, вистин-
но за нашите потреби ќе се обидеме да ски поставувајќи ги трендовите на „ин-
симплифицираме само дел од нив. тернет на нештата“ (Internet of things).
тука не се мисли само на разните па-
каде оди техНологијата? метни помагала како што се сегашните
ако се следат информациите и ин- паметни телевизори, часовници, беџови
формираноста на младите, технологија- и бразлетни, туку во вистинска смисла
та несомнено се движи кон употребата интернет-пристап за сите уреди кои ги
на мобилните телефони и т.н. додато- користиме во секојдневниот живот како
ци (смарт часовници, специјализирани што се возила, велосипеди, тротинети,
бразлетни итн.). овој тренд веќе беше уреди за домаќинство итн. промената
предвиден и на минатите истражувања, е актуелна и во тек, и не претставува
но последното истражување покажу- само олеснување на секојдневните ак-
ва дека потврдата на предвидувањата тивности, туку промена на навиките и
стигнува дрско и недвосмислено. ако на начинот на дефинирање приоритети – во
високите 56 % од младите кои најмногу одреден дел и во начинот на размислу-
се потпираат на мобилниот телефон ги вање.
додадете и оние 8 % кои како средство
на кое најмногу очекуваат да се потпрат каде одат купувачите?
во претстојниот период одбрале таблет, а промената во начинот на размис-
лаптоп, паметен часовник итн. (мобилни лување може да се забележи кај истра-
уреди), јасно е дека телевизискиот фор- жувањето за влијанието врз одлуките на
мат уште од сега треба да се подготву- младите. со високи 34,7 % онлајн кри-
ва за соодветна преработка на песната тиките (Online reviews) на корисниците
„Video killed the radio star“. за тоа најм- остануваат најрелевантниот извор за
ногу говори и фактот што телевизијата проверка на квалитетот, што претста-
има основна улога кај само 12 % од мла- вува важна компонента за компаниите
дите „зетери“. кои продаваат стоки и услуги за широка
овој тренд се потврдува и кај очеку- потрошувачка. токму потпирањето на
вањата на младите од новите техноло- младите на новите технологии, нивната
гии каде што речиси една третина (28,3 „свесност“ за широката примена и он-
%) од младите очекуваат новата 5G-тех- лајн присутност од страна на нивните
нологија да има најголемо влијание врз врсници им влева доверба во веродостој-
нивното секојдневие. да се потсетиме, носта на онлајн критиките. но, истражу-
технологија која веќе почнува да се им- вањето покажува дека навиките на нови-
плементира и практично е целосно насо- те генерации се директно поврзани и со
март 2020 87

