Page 84 - mart 2020
P. 84
СтРАНСкИ ИНВеСтИтОРИ
та на пазарот на трудот при што потреб- от дијалог со владата, неговото учество
ни се мерки на краток и среден рок кои во креирањето економски политики, за-
ќе овозможат спречување на процесот ложбата кон подобрување на квалитетот
на масовна миграција на младото рабо- на претставувањето на бизнисот треба
тоспособно население и нивно интегри- да се предуслов за добро владеење, одр-
рање во работниот процес во домашни- жливи реформски промени и основа за
те и странските компании кои работат економски напредок.
во земјава, но и мерки на долг рок во IV. сузбивање на корупцијата и не-
насока на поддршка на процесот на им- формалната економија. инструментите
плементирање на дуалното образование за борба против измама и неформалната
како систем кој ќе продуцира стручен ка- економија, како и намалување на затају-
дар по мерка на бизнисот. вањето на данок треба дополнително да
II. учество на најрепрезентатив- се зацврстат за да се обезбеди поголема
ните претставници на бизнис-заедни- конкурентност на пазарот на сите нивоа
цата во економско-социјалниот совет. и владеење на правото како императив
во насока на реализација на барањата за стабилни и предвидливи услови за во-
на странските инвеститори од делови- дење бизнис.
те што се однесуваат на препораките од V. реализација на иницијативите
работните групи за човечки ресурси и во делот на даночната политика. овде,
за безбедност и здравје при работа, не- пред сѐ, станува збор за коментарите и
сомнено е дека е неопходно реформи- препораките од „Белата книга“ од делот
рање на економско-социјалниот совет. 4.8 Фискално и парафискално оптова-
во насока на поефикасно следење, про- рување и 9.1. работна група за даноци и
учување и оценување на влијанието на финансии, кои се главно насочени кон:
економската и социјалната политика и - иницијативите за предвидливост на
Енергичниот придонес на приватниот сектор во меѓусебниот дијалог со
Владата, неговото учество во креирањето економски политики, заложбата
кон подобрување на квалитетот на претставувањето на бизнисот треба
да се предуслов за добро владеење, одржливи реформски промени и основа за
економски напредок
мерките на економската политика за еко- даночните правила кои се суштински ва-
номска и социјална стабилност и развој жни за прекуграничната трговија, инвес-
се наметнува потребата од вклучување тициите на бизнис-секторот, отворањето
на најрепрезентативните стопански ко- нови работни места и економскиот раст;
мори и советот на странски инвеститори - воспоставување регистар на не-
во ова тело со оглед на фактот што тие ги даночни (парафискални) давачки кои
застапуваат интересите на најголемите и постојат во државава со цел нивно опти-
најреномираните компании во земјава мизирање и рационализирање за да не
кои вработуваат најголем број лица. претставуваат преголем товар за бизни-
III. консултација со деловната заед- сот, а во таа насока и системска ревизија
ница. развивањето на јавно-приватниот за нивно постепено редуцирање;
дијалог е значаен фактор за позитивен - трајно намалување на увозните ца-
економски раст и затоа носителите на рински давачки за суровини и репрома-
економските политики во државава тре- теријали и нивна хармонизација со еу-
ба да му дадат максимално внимание регулативата од причина што република
преку креирањето на мерките на еко- северна Македонија има поголеми цари-
номската политика. енергичниот придо- ни за увозот на многу компоненти што се
нес на приватниот сектор во меѓусебни- потребни за производство на технолош-
84 март 2020

