Page 79 - mart 2020
P. 79
СтОПАНСкА кОмОРА НА мАкеДОНИЈА
ИмплементацИја на стандардИ
Квалитет за препознатливост
и КонКурентност на пазарот
Небитно е дали станува збор за мава и им се овозможува да работат
стандардот ISO 9001 со кој се органи- во здрава и безбедна работна средина
зира систематично процесно прика- или, пак, стандардот ISO 22000 кој ја
жување на активностите во компа- потврдува безбедноста на финалниот
нијата, стандардот ISO 14001 кој ука- производ или услуга кај купувачите
жува на тоа дека сопствените актив- или корисниците. Сите наведени стан-
ности и излезите од нив се контроли- дарди се потреба за компаниите и
раат во настојувањето да немаат ни- услов тие да го потврдат стекнатиот
какво негативно влијание врз живот- имиџ во бизнис-околината, да ја из-
ната средина, стандардот ISO 45001 дигнат својата местоположба во биз-
кој потврдува дека човечкиот ресурс, нис-светот, да бидат застапени и кон-
односно вработените се основна клетка курентни на бизнис-пазарот во соп-
во компаниите и дека на нив се вни- ствената земја, како и надвор од неа.
Стопанската комора досега ги реализирала след- Ü Повисок морал кај вработените преку дефини-
ниве имплементации на стандарди: раните задачи и овластувања, одговорност на менаџ-
ISO 9001 во 164 компании; ментот, воспоставените планови за обуки, јасната
ISO 14001 во 20 компании; слика како сето тоа заедно да се рефлектира во поглед
ISO 22000 (во чиј контекст е и воведува- на квалитетот и целокупниот успех на компанијата.
њето на системот за анализа на критични конт- Ü Интернационалната (меѓународна) препознат-
ролни точки или HACCP) во 43 компании; ливост претставува авторитет во поглед на управу-
ISO 45001 во 6 компании. вањето со менаџментските системите, што им дава
светски имиџ
Тоа можеби за некого и не се толку големи Ü Фактички пристап во донесување одлуки преку
бројки, но мора да се каже дека секоја засебна ак- воспоставување на сет јасни инструкции за проверки
тивност во компаниите е процес кој овозможил со на процесите и прегледи од раководството.
своето времетраење многу компоненти од работе- Ü Односи со заинтересирани страни како едни
њето да се насочат правилно и да се одвиваат од клучните достигнувања на ISO-стандардите. Нив-
онака како што се бара и треба. ните интереси и влијанија се услов за успешно ра-
Комората во своите програмски насоки и цели ботење на компаниите со имплементирани и сер-
услугата за имплементација на меѓународните стан- тифицирани ISO-стандарди.
дарди ја застапува и понатаму и е поборник за неа, Ü Воспоставување на документирани информа-
факт повеќе што на секој бизнисмен му е апсолутно ции што гарантира и достапност и следливост во
јасно дека стандардите се услов за препознатливост случај на пројавена процесна неусогласеност.
и конкурентност на пазарот. Ü Зголемена конзистентност како едно од ос-
Бенефитите од имплементацијата на меѓународ- новните начела на ISO-стандардите, што ја мини-
ните стандарди за компаниите кои ги имаат воспо- мизира можноста за грешки преку истражување и
ставено и верификувано/сертифицирано се: развој до испораката на производот или услугата.
Ü Зголемена процесна ефикасност преку мак- Ü Задоволство на купувачите/корисниците преку
симализирање на квалитетот. Сертифицирана ком- постоење релевантен систем за управување кој
панија има поставено насоки и ги следи нив обез- обезбедува квалитетен и безбеден производ/услуга
бедувајќи обуки, транзиции и полесно воочување и здрава и чиста животна и работна средина.
на проблемите. Ü Подобрување во процесите со потенцирање
Ü Зголемен приход со зголемување на продук- првостепени проверки, прегледи од раководството,
тивноста и подобрување на финансиските перфор- подобрување на процесните перформанси базирани
манси споредено со несертифицираните компании. на собрани и анализирани податоци
март 2020 79

