Page 79 - mart 2020
P. 79

СтОПАНСкА кОмОРА НА мАкеДОНИЈА






                                      ИмплементацИја на стандардИ

              Квалитет за препознатливост

              и КонКурентност на пазарот




                  Небитно  е  дали  станува  збор  за                        мава и им се овозможува да работат
                стандардот ISO 9001 со кој се органи-                        во здрава и безбедна работна средина
               зира  систематично  процесно  прика-                          или, пак, стандардот ISO 22000 кој ја
               жување  на  активностите  во  компа-                          потврдува безбедноста на финалниот
                нијата, стандардот ISO 14001 кој ука-                        производ или услуга кај купувачите
               жува на тоа дека сопствените актив-                           или корисниците. Сите наведени стан-
                ности  и излезите од нив се контроли-                        дарди се потреба за  компаниите и
                раат во настојувањето да немаат ни-                          услов тие да го потврдат стекнатиот
                какво негативно влијание врз живот-                          имиџ во бизнис-околината, да ја из-
                ната  средина,  стандардот  ISO  45001                       дигнат својата местоположба во биз-
               кој потврдува дека човечкиот ресурс,                          нис-светот, да бидат застапени и кон-
               односно вработените се основна клетка                         курентни на бизнис-пазарот во соп-
               во компаниите и дека на нив се вни-                           ствената земја, како и надвор од неа.

                 Стопанската комора досега ги реализирала след-   Ü Повисок морал кај вработените преку дефини-
              ниве имплементации на стандарди:                 раните задачи и овластувања, одговорност на менаџ-
                    ISO 9001 во 164 компании;                 ментот,  воспоставените  планови  за  обуки,  јасната
                    ISO 14001 во 20 компании;                  слика како сето тоа заедно да се рефлектира во поглед
                    ISO 22000 (во чиј контекст е и воведува-   на квалитетот и целокупниот успех на компанијата.
                 њето на системот за анализа на критични конт-    Ü Интернационалната (меѓународна) препознат-
                 ролни точки или HACCP) во 43 компании;        ливост претставува авторитет во поглед на управу-
                    ISO 45001 во 6 компании.                  вањето со менаџментските системите, што им дава
                                                               светски имиџ
                 Тоа  можеби  за  некого  и  не  се  толку  големи  Ü Фактички пристап во донесување одлуки преку
              бројки, но мора да се каже дека секоја засебна ак-  воспоставување на сет јасни инструкции за проверки
              тивност во компаниите е процес кој овозможил со  на процесите и прегледи од раководството.
              своето времетраење многу компоненти од работе-      Ü Односи со заинтересирани страни како едни
              њето  да  се  насочат  правилно  и  да  се  одвиваат  од клучните достигнувања на ISO-стандардите. Нив-
              онака како што се бара и треба.                  ните интереси и влијанија се услов за успешно ра-
                 Комората во своите програмски насоки и цели   ботење на компаниите со имплементирани и сер-
              услугата за имплементација на меѓународните стан-  тифицирани ISO-стандарди.
              дарди ја застапува и понатаму и е поборник за неа,  Ü Воспоставување на документирани информа-
              факт повеќе што на секој бизнисмен му е апсолутно  ции што гарантира и достапност и следливост во
              јасно дека стандардите се услов за препознатливост  случај на пројавена процесна неусогласеност.
              и конкурентност на пазарот.                         Ü Зголемена конзистентност како едно од ос-
                 Бенефитите од имплементацијата на меѓународ-  новните начела на ISO-стандардите, што ја мини-
              ните стандарди за компаниите кои ги имаат воспо-  мизира можноста за грешки преку истражување и
              ставено и верификувано/сертифицирано се:          развој до испораката на производот или услугата.
                 Ü Зголемена процесна ефикасност преку мак-       Ü Задоволство на купувачите/корисниците преку
              симализирање на квалитетот.  Сертифицирана ком-  постоење  релевантен  систем  за  управување  кој
              панија има поставено насоки и ги следи нив обез-  обезбедува  квалитетен и безбеден производ/услуга
              бедувајќи обуки, транзиции и полесно воочување   и здрава и чиста животна и работна средина.
              на проблемите.                                      Ü Подобрување во процесите со потенцирање
                 Ü Зголемен приход со зголемување на продук-   првостепени проверки, прегледи од раководството,
              тивноста и подобрување на финансиските перфор-    подобрување на процесните перформанси базирани
              манси споредено со несертифицираните компании.   на собрани и анализирани податоци



                                                                                 март 2020                        79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84