Page 35 - siva ekonomija juli avgust 2023
P. 35

Големина | Импликации | Решенија





            − дигитализацијата.                   согласност со Законот за трговските
               Напомена:  Во  дигиталната  плат-  друштва. Со намалување на стапката
            форма  Е-ФАКТУРА  е  препорачливо     на  данокот  на  личен  доход  се  моти-
            да се инкорпорира и потсистем E-ЗА-   вира сè поголемиот број на македон-
            лИхИ.  Имено,  фактурите  содржат     ски граѓани кои работат за странски
            вредност  која  е  производ  на  коли-  субјекти да се запишат во регистарот
            чината  (залихата  што  се  продава)  и   на вршители на услуги. Регистарот ќе
            цената  по  единица  залиха  (количи-  се води во Управата за јавни приходи.
            на),  односно  претставува  услуга  која   Овие регистри ќе се искористат и за
            може да содржи залихи, но не мора.    мерки од социјалното осигурување во
            Со ваквата алатка ќе се врши контро-  иднина.
            ла на увозот на сите добра и начинот    Наплатениот  доход  од  странство,
            на пренос на залихите на следните во   кој е предмет на оданочување, освен
            низата.                               во соработка со македонските банки,
               Секој субјект што врши промет на   треба да се открива и во соработка со
            стоки  или  врши  услуги  мора  да  има   странски даночни управи и преку ин-
            обврска да поседува документ за на-   формации  од  странски  финансиски
            бавката на стоката (фактура, фискал-  институции.
            на сметка или профактура).
                                                  4.2.11.  Воспоставување  на  регистри
            4.2.10.  Воспоставување  на  регистри   на вршители на услуги (услуги од об-
            на вршители на е-услуги (програмери   ласта на домаќинството, градежни и
            и  сл.)  за  потребите  на  странски  еко-  други услуги, промет на добра преку
            номски субјекти                       интернет,  нерегистриран  промет  и
               Запишувањето    во   електронски   сл.)
            регистри  за  вршителите  на  е-услуги   Претходниот  регистар  може  да  се
            (ИТ,  сервисни  услуги,  услуги  на  ло-  прошири  и  на  други  категории  на
            гистика,  маркетинг  и  менаџмент  ус-  граѓани кои сега се наоѓаат во зона-
            луги,  сметководствени  услуги...)  за   та на сива економија − вршат лични
            потребите на странски субјекти исто   услуги, услуги во домаќинството, гра-
            така  ќе  влијае  на  намалувањето  на   дежни  услуги,  издавање  на  недвиж-
            сивата економија.                     ности под закуп, продаваат преку ин-
               Секој  запишан  субјект  (физичко   тернет и слично.
            лице) во е-регистар ќе оствари право    Да  се  обучи  посебна  единица  во
            на намалување на обврската за данок   УЈП  која  ќе  ја  следи  интернет-про-
            на личен доход од 10 % на 8 % ефек-   дажбата,  интернет-рекламирањето  и
            тивна  даночна  стапка  (признат  нор-  слични  интернет-активности  преку
            миран трошок од 20 %).                логови и IP-адреси како претходница
               Преку  овие  регистри  ќе  се  уреди   за воведувањето на овие регистри.
            база  на  податоци  на  физички  лица
            кои  вршат  е-услуги  од  дома  за  пот-  4.2.12.  Пропусти  во  издавањето  на
            ребите  на  нерезидентни  правни  и/  имот под закуп и подзакуп
            или  физички  лица,  без  да  регистри-  Постои сомневање дека агенциите
            раат  трговец/трговско  друштво  во   за недвижности им оставаат дискре-


                                                      јули/август 2023                 35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40