Бизнис
Wolt: Двигател на дигиталната трансформација на Македонија од Скопје
05.11.2025г
Лансирањето на Wolt во Македонија претставува повеќе од појава на уште една апликација за достава, тоа е пресвртница во дигиталната и економската трансформација на земјата. Говорејќи на годишната eCommerce конференција во Скопје, Зоран Малиновиќ, раководител на Wolt Drive за Србија и Северна Македонија, објасни зошто глобалната технолошка компанија, која веќе е активна во повеќе од 30 земји, го избра Скопје како следен центар за раст, препознавајќи ја енергијата, младешкиот талент и подготвеноста на градот да ја прифати иновацијата.
Генератор на локалниот раст
Влегувањето на Wolt во Македонија има цел да ја зајакне локалната економија, помагајќи им на рестораните, продавниците и партнери-доставувачи да напредуваат преку дигитална инклузија. Бизнис моделот на компанијата им овозможува на локалните трговци алатки за логистика, маркетинг и проширување на е-трговијата, додека на клиентите им нуди сигурен и брз пристап до храна, намирници и трговски производи – сето тоа преку една интуитивна апликација.
Зоран Малиновиќ, раководител на Wolt Drive за Србија и Македонија, го нагласи стратешкото значење на ова лансирање на годишната eCommerce конференција: „Пазарите во нашиот регион се скриени богатства, а дигиталната трансформација е нашата голема шанса да создадеме нешто одлично, не затоа што можеби ќе најдеме нафта или злато, туку затоа што сме регион на иноватори и претприемачи.“
Според Wolt, секоја достава извршена преку платформата придонесува за локалната економија, создавајќи нова побарувачка, подобрувајќи ја логистиката на „последниот километар“ и поставувајќи повисоки стандарди за корисничко искуство. Компанијата работи транспарентно, како локално регистриран субјект кој плаќа ДДВ и тесно соработува со општините на иницијативи за одржливост и безбедност.
Скопје како регионален модел
Младото и технолошки писмено население во Македонија, заедно со силната владина агенда за дигитализација, ја прават земјата природен избор за проширување на бизнисот на Wolt. Со половина од населението под 40 години, висока употреба на паметни телефони и растечка доверба во онлајн плаќањата, земјата брзо станува еден од најперспективните дигитални пазари на Балканот.
Малиновиќ ја опиша Македонија како „стратегиски привлечна точка, глобална приказна проширена регионално, за поддршка на локалната економија.“ Тој истакна дека присуството на компанијата во Скопје служи како доказ за одговорна иновација на Балканот, каде технолошките решенија се развиваат со почит кон локалната култура и подготвеноста на политиките.
Надвор од бизнисот, филозофијата на Wolt се фокусира на луѓето. Нејзината флексибилна курирска мрежа обезбедува фер, транспарентна заработка, додека компанијата инвестира во почиста мобилност преку иницијативи за електрични велосипеди и позелени опции за испорака. Фокусот е на градење заедници, а не само на завршување на испораките.
Како што заклучи Малиновиќ на најголемата конференција за е-трговија: „Ние не доставуваме само нарачки, градиме подобри градови, посилни заедници и нови можности за сите.“
За Wolt
Wolt е технолошка компанија со седиште во Хелсинки, со мисија да донесе радост, едноставност и заработка во секое соседство во светот. Wolt развива локална платформа за трговија која ги поврзува луѓето што сакаат да нарачаат храна, намирници и други производи со луѓе кои се заинтересирани да ги продаваат и доставуваат.
Wolt е основан во 2014 година и во 2022 година се обедини со DoorDash; во 2025 година DoorDash ја заврши аквизицијата на Deliveroo. Денес, Wolt е дел од семејството на DoorDash и оперира во повеќе од 30 земји.