Page 113 - Elektronsko izdanie, april 2020
P. 113
РУБРИкАлм
ф
И
на мeјеровиц“ (The Meyerowitz Stories,
2017) на ноа баумбах (Noah Baumbach).
филмот е конструиран врз неговите
плеќи (буквално и физички со камера од
рамо што го следи) и уште од првата сце-
на браќата сафди насилно нѐ втурнуваат
во вртлогот со кој треба да се справиме
во наредните два часа. френетично ја
зграпчуваат современоста која се темели
на угнетување и насилство, и длабоко
продираат во слоевитоста на метропола-
та во која човекот е на работ на прова-
лијата, приморан постојано да ги надми-
нува сопствените можности. не постои
простор за двоумење, размислување и тронски саундтрак на даниел лопатин
хуманост. сѐ e потрошна стока за капи- (Oneоhtrix Point Never) е сеприсутен и до-
талистичкиот олтар, алчноста е доблест, полнително го засилува нивото на адре-
а уништувањето на ближниот е средство налин. плус и плус најчесто прават ми-
за постигнување на економската цел. нус и режисерскиот тандем понекогаш го
легендарниот семјуел фулер (Samuel заборава „капс-локот“ и користењето на
Fuller) ќе рече: „филмот е како бојно запирки, возејќи нѐ со 200 на час како во
поле. тоа е љубов, омраза, акција, насил- некој трип со психотропни супстанции од
ство, смрт – со еден збор, емоции.“ сомнително потекло. во тоа нема ништо
„неизбрусени дијаманти“ e блицкриг субверзивно, но доколку го прифатиме
во кој браќата сафди ја испукуваат цела- хаосот како нормална состојба, нѐ очеку-
та артилерија, балансирајќи жанровски ва возбудливо доживување. браќата саф-
меѓу трилер и црна комедија. ритамот на ди поседуваат огромна страст за филмот
дејствието е налудничав како и самата и нескротлива креативна енергија. тие
приказната, дијалозите често се прекло- се автентични неизбрусени дијаманти.
пуваат, додека експерименталниот елек- нека останат така, сѐ им е простено.
април 2020 113

