Page 112 - Elektronsko izdanie, april 2020
P. 112

РУБРИкА
        ф  И лм
                                                                                   ѓорѓи Јаневски




                                                                                        Авторот е
          Филм за одвлекување внимание.                                            културен работник













        НеИзБРУСеНИ



        ДИЈАмАНТИ









                                 Шилдс: Ова вие го нарекувате режирање?
                                 Вон Елстин: Така го нарекувам веќе триесет и две години.
                                 Шилдс: Постојат вредности и димензии во оваа сцена што сѐ уште не сте по-
                              чнале ниту да ги насетувате.
                                 Вон Елстин: Не се ни осмелувајте да ми говорите за вредностите и димензиите
                              што сакам да ги постигнам. Можев да ја направам оваа сцена со кулминација. Мо-
                              жам да ја направам секоја сцена во овој филм со кулминација. Ако го направев тоа,
                              ќе бев лош режисер. А сакам да мислам за себеси како за еден од најдобрите. Филм со
                              сите климакси е како ѓердан без конец. Се распаѓа. Мора да градиш до големиот мо-
                              мент, и понекогаш, мора да градиш бавно. Вие го гледате филмот на еден начин, јас
                              на друг. Ќе биде направен на ваш начин, но не од мене, ниту од кој било друг режисер
                              кој се почитува себеси. Знаете што мора да направите, г. Шилдс, за да биде точно
                              како што сакате? Вие мора сам да го режирате. За да режира филм, човек треба да
                              има скромност. Дали имате скромност г. Шилдс?

                                          ва  е  дијалог  од  „лошиот  и   за  спортско  обложување  во  поодмината
                                          убавицата“ (The Bad and the   фаза. симпатичен хохштаплер растргнат
                                          Beautiful) на винсент мине-  меѓу  лихварите  кои  му  дишат  на  врат,
                                          ли (Vincente Minelli), снимен   отуѓеното семејство, љубовницата и след-
                              ово 1952 година. се работи за           ниот  голем  облог.  нелегално  купениот
                              еден од најдобрите филмови некогаш на-  црн опал од етиопија е даден на аукција
                              правени  на  тема  „холивуд  за  холивуд“.     и  треба  да  му  ги  реши  сите  проблеми
                              во сценатa се конфронтираат продуцен-   (долгови) во кои е заглавен.  адам сенд-
                              тот  (кирк  даглас)  и  режисерот  на  фил-  лер (Adam Sandler) уште еднаш потврдува
                              мот.  ми падна на памет по 15-тина мину-  дека не му е тешко да излезе од калапот
                              ти гледање на „неизбрусени дијаманти“   на плитката комедија и да изгради ком-
                              (Uncut Gems, 2019) во режија на браќата   плексен и моќен лик. тоа веќе го покажа
                              сафди (Josh Safdie, Benny Safdie).      со  улогите  во  „пијана  љубов“  (Punch-
                                 во центарот на филмот е хауард рат-  Drunk Love, 2002) на пол томас андерсон
                              нер, еврејски златар од менхетн со порок   (Paul Thomas Anderson) и во „приказните

  112                            април 2020
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117