Page 107 - Elektronsko izdanie, april 2020
P. 107

ОпШТеСТВО





                            водеЧка Земја во еУ и                          нимава  со  дистрибуција  на  полимери
                            во светот е шведска                            и  хемикалии  во  форма  на  суровина  од
                                                                           производител  до  производител,  имаме
                         ведска рециклира 100 % од својот отпад. има       улога на медијатор, од бизнис на бизнис.
                         одличен  систем  за  селекција  и  рециклирање,     но, бидејќи сме свесни за сето наве-
               школективната  свест  за  заштита  на  животната            дено погоре и имајќи можност да сведо-
               средина и загадувањето е на високо ниво. дел од отпадот     чиме,  да  сме  вклучени  во  синџирот  од
               дури го претвора во електрична енергија со горење, но       гранула до готов производ, секако дека
               без емисија на CO2 во воздухот. но, нивната кампања е       имаме морална и општествена одговор-
               започната уште во седумдесеттите години од минатиот         ност.
               век и таа има корени во најраното воспитување и обра-         како  фирма  се  бориме  за  започну-
               зование на младите луѓе, уште од најмала возраст кога       вање на широка кампања за намалување
               се формираат животните навики на луѓето, а со тоа и на      на загадувањето од пластика и го нуди-
               општеството.                                                ме нашето знаење и искуство каде и да
                                                                           се  јави  потреба.  воедно  ги  советуваме
                    најбитна е Улогата на дрЖавата                         нашите  клиенти  за  најновите  светски
                                                                           трендови,  пронајдоци  во  форма  на  ад-
                      дговорноста е на сите, од почеток до крај, од про-   итиви  за  биоразградливост.  преку  на-
                      изводител на суровини, преку преработувачи до        шиот бизнис-нетворк ги спојуваме ком-
               опотрошувачи. на крај најбитна е улогата на држа-           паниите  со  индустриски  отпад  со  оние
               вата која без економски интерес и водена само од општи-     кои имаат капацитети за рециклирање,
               от интерес на сите граѓани мора да создаде законска рам-    ги стимулираме производителите да ко-
               ка, но и услови за спроведување на закон.                   ристат регранулат онаму каде што е тоа
               рециклирањето не е крајна цел само за себе. тоа мора да     возможно.
               биде само преодна фаза која во моментов, за жал, само ја      борбата против загадувањето од плас-
               смирува совеста на луѓето и ги забавува сите нови истра-    тика е нереална доколку не се пријде со
               жувања и развој на нова пластика која нема да ја уништу-    разумен и отворен пристап.
               ва природата (не се решение хартиени кеси и производи         неопходно  е  да  се  зададат  реални
               за кои треба да се сечат дрвја, ниту торби од памук). не-   цели и сеопфатни мерки кои нема да ги
               опходна е нова инвенција која ќе успее да ги разградува     дискриминираат едните, а фаворизира-
               синтетичките полимери без притоа да ја загадува живот-      ат другите производители и преработу-
               ната средина.                                               вачи  бидејќи  тоа  не  е  решение  на  про-
                                                                           блемот.
                                                                             одговорноста е на сите, од почеток до
                                   води. но, секако, тие треба да се едуци-  крај, од производител на суровини, пре-
                                   раат и да соработуваат со технолози.    ку  преработувачи  до  потрошувачи.  на
                                     во  таа  смисла  јапонија  најави  про-  крај најбитна е улогата на државата која
                                   изводство  само  на  транспарентни  ши-  без економски интерес и водена само од
                                   шиња  за  пијалаци  кои  полесно  ќе  се   општиот  интерес  на  сите  граѓани  мора
                                   селектираат и реупотребат по рецикли-   да создаде законска рамка, но и услови
                                   рање,  производство  и  наплата  на  кеси   за спроведување на закон.
                                   кои  ќе  бидат  подебели  и  поиздржливи   рециклирањето  не  е крајна цел само
                                   за повеќекратна употреба, без дополни-  за себе. тоа мора да биде само преодна
                                   телни реклами за нив.                   фаза  која  во  моментов,  за  жал,  само  ја
                                                                           смирува совеста на луѓето и ги забавува
                                        која е главната активност на вашата   сите нови истражувања и развој на нова
                                   компанија, како соработувате со локал-  пластика која нема да ја уништува при-
                                   ните големи компании, колку е развиено   родата (не се решение хартиени кеси и
                                   работењето со деривати од нафтена ин-   производи за кои треба да се сечат дрвја,
                                   дустрија на локално ниво?               ниту торби од памук). неопходна е нова
                                                                           инвенција која ќе успее да ги разградува
                                     м. манчевска: нашата компанија ин-    синтетичките полимери без притоа да ја
                                   телком  доо  постои  30  години,  се  за-  загадува животната средина.

                                                                                април 2020                        107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112