Page 2 - biznis dijagnostika 2del
P. 2

БИЗНИС ДИЈАГНОСТИКА




              Бизнис дијагностиката и управувањето со човечкиот потенцијал, со структурата и со
                        организациската поставеност за зголемување на продуктивноста
                             ЧОВЕЧКИОТ КАПИТАЛ − СРЦЕТО НА
                           ПРОДУКТИВНОСТА ВО КОМПАНИИТЕ


           Како  деловната  ат-                                                       често  е  сведена  на  ад-
        мосфера  и  комуника-                                                         министративна  улога.
        цијата  меѓу  раковод-                                                        Но,  токму  тие  компа-
        ството  и  вработените                                                        нии  имаат  најголема
        влијае  врз  продуктив-                                                       потреба  од  системат-
        носта?                                                                        ски  пристап.  Кога  ќе
                                                                                      се  дефинираат  стра-
           Наташа Ивановска:                                                          тешките  цели,  па  врз
        Деловната атмосфера е                                                         основа на нив и целите
        основа на секоја успеш-                                                       за  развој  на  кадарот,
        на  организација.  Кога                                                       се  добиваат  структура,
        вработените  се  чув-       Наташа Ивановска,           Биљана Велевска,      предвидливост  и  мож-
                                                                  консултант за
        ствуваат   вреднувани,      експерт за човечки        организациски развој,   ност  за  раст.  Тоа  е  ос-
        слушнати  и  поддржа-       ресурси, Инсајт груп      Самеримпекс Импулси     нова за одржлив развој
        ни,  тие  се  мотивирани                                                      и за конкурентност.
        да дадат повеќе од себе. Отворената комуникација
        меѓу  менаџментот  и  тимовите  создава  чувство  на   Кои  алатки  се  најкорисни  за  подобрување  на
        припадност и на доверба. Тоа води кон подобра со-  човечкиот потенцијал?
        работка, поефикасно решавање на проблеми и зго-
        лемена продуктивност.                                 Наташа  Ивановска:  Бизнис-дијагностиката  ни
           Биљана Велевска: Во мојата работа со домашни    дава јасна слика каде лежат клучните тесни грла и
        компании често гледам дека примарните проблеми     предизвиците за бизнисот. Од тука тргнуваме кога
        не се технички, туку најмногу релациски, комуника-  компаниите  бараат  помош  од  нашиот  тим  за  да  се
        циски. Кога раководството не комуницира јасно или   структурира  најдобрата  интервенција  која  ќе  даде
        не е достапно се создава несигурност и незаинтере-  максимален ефект.
        сираност кај вработените и се нарушува довербата.     Потребно е вложување во системски пристап за
        Но,  кога  постои  култура  на  отворен  дијалог,  каде   работа со луѓето − поставувањето на систем за уп-
        што секој глас е важен, тогаш се гради силна орга-  равување  со  учинокот,  ЧР-софтвери  за  следење  на
        низациска структура. Тоа е предуслов за долгорочен   учинокот,  платформи  за  онлајн  обука,  системи  за
        успех и развој на компанијата. Сепак, развојот го но-  360°  повратна  информација  и  системи  за  управу-
        сат луѓето.                                        вање со таленти. Овие алатки овозможуваат персо-
                                                           нализиран пристап, следење на развојот и подобра
             Дали  сопствениците  доволно  вложуваат  во   селекција. Тие се основа за градење на современ и
        развојот на човечки ресурси?                       на ефикасен ЧР-систем.
                                                              Биљана Велевска: Во поново време се спомнува-
           Наташа Ивановска: Вложувањето во активности     ат штедливи (Lean) и агилни (Agile) методологии за
        насловени како „човечки ресурси“ сè уште не е при-  подобрување и за усовршување на процесите, ЕСГ-
        оритет  за  многу  сопственици.  Често  се  гледа  како   индикатори  за  одржливост,  интерни  академии  за
        трошок наместо како инвестиција. Но, компаниите    развој на лидерски и на технички компетенции, како
        кои вложуваат во развој на вработените − преку обу-  и алатки за организациска дијагностика. Кога ком-
        ки, менторство, советување и јасни кариерни патеки   паниите ги интегрираат овие алатки тие не само што
        − имаат поголема стабилност, подобра репутација и   го подобруваат човечкиот потенцијал туку и ја зајак-
        повисока продуктивност. Развојот на човечкиот ка-  нуваат  својата  позиција  на  пазарот.  Тука  е  клучно
        питал треба да биде стратешка цел, не само опера-  поврзувањето  со  стручни  професионалци,  бизнис-
        тивна активност.                                   советници,  кои  работат  на  подобрување  на  вложу-
           Биљана  Велевска:  Во  Македонија,  особено  кај   вањата  во  развојот  на  човечкиот  потенцијал  како
        малите  и  средните  претпријатија,  ЧР-функцијата   клучен фактор на успехот на компанијата.

    18                           15 ноември 2025
   1   2   3   4   5