Page 20 - mart 2020
P. 20

мегА ИНтеРВЈу




          ните  од  злоупотреба  на  технологијата   ме постојано и брзо нови работи е един-
          вели  дека  токму  незаштитените  пода-  ствениот начин да останеме во игра.
          тоци се најранливи – не ти требаат вој-
          ници кога ги имаш податоците. затоа е        која е вашата стратегија да остане-
          многу  важно  да  се  мисли  на  оваа  тема   те конкурентни на пазарот?
          уште пред процесот на креирање проду-
          кти, апликации и високотехнолошки со-      н.  Љушев: само до пред неколку го-
          луции. исто така е многу важно кога се   дини одговорот на ова прашање ќе беше
          дигитализираат помалите бизниси да го   технолошка супериорност и иновативни
          земат предвид фактот дека без соодвет-  продукти. не дека и сега не е важно, без
          ни  познавања  и  процесна  доверливост,   премиум мрежа и технологија – брзо ќе
          особено без највисоки стандарди на ин-  паднете. но, денес тоа повеќе не е довол-
          форматичка  заштита,  дигитализацијата   но. за да останете на пазарот, не наред-
          може да донесе ризици со кои би можеле   ниве неколку години, туку наредниве 20,
          да  се  загрозат  бизнис-процесите  и  опе-  30  години  потребно  е  да  имате  страте-
          рациите, а и најважното – самите крајни   гија за постигнување на долгорочна одр-
          корисници. но, ова не значи дека треба   жливост која се состои од два чинитела.
          да се плашиме од дигитализација, само   првиот  елемент  е  интерната  трансфор-
          треба сигурноста и заштитата да ги по-  мација  на  компанијата  во  три  сегменти
          ставиме како највисок приоритет.        – консолидација на продукциските мож-
                                                  ности,  зајакнување  на  работната  сила
               дигитализацијата ќе влијае и на ра-  со  дигитални  вештини,  дигитализација
          ботните процеси и на пазарот на трудот,   на  севкупното  работење  –  што  ќе  доне-
          голем број работни позиции што ги има-  се  агилност,  ефективност  и  трошковна
          ме денес нема да бидат потребни. какви   ефикасност.  вториот  исклучително  би-
          се вашите планови?                      тен  чинител  за  корпоративниот  успех  е
                                                  насочување на сите активности кон крај-
             н.  Љушев:  со  дигитализацијата  од-  ната цел да бидеме ценети од општест-
          редени  работни  позиции  ќе  исчезнат,   вото – корисниците, вработените, акци-
          но  ќе  се  создадат  и  сосема  нови.  само   онерите  и  авторитетите  во  државата.
          оние  компании  кои  холистички  приста-  треба да обезбедиме најдобри податоч-
          пуваат кон дигиталната трансформација   ни услуги по прифатливи цени за да го
          во сите пори на своето работење се на-  задоволиме гладот за интернет, да обез-
          вистина успешни и тие ќе создадат трај-  бедиме  едноставно  и  воедно  богато  ко-
          на  конкурентска  предност.  предуслов   рисничко искуство, да ја зголемиме про-
          за  тоа  е  континуирано  зголемување  на   дуктивноста  на  нашите  бизнис-клиенти
          концентрацијата на вработени кои има-   помагајќи им да се дигитализираат. тоа
          ат  дигитални  вештини,  дел  од  нив  ќе   воедно значи и да имаме активна улога
          дојдат однадвор, дел преку надградба на   во намалувањето на дигиталниот јаз, да
          постојните вработени со нови знаења за   бидеме  одговорни  кон  животната  заед-
          да може да ги пресретнат новите очеку-  ница, да создадеме дигитална компанија
          вања и предизвици. во рамките на дојче   во која најдобрите таленти од иднината
          телеком групацијата се посветува огро-  ќе  сакаат  да  работат...  стратегијата  на
          мно  внимание  на  постојано  надграду-  долгорочна  одржливост  е  одговорност
          вање и учење на нови вештини преку он-  во  сите  сфери  на  нашето  дејствување,
          лајн обуки за професионален, но и личен   но и покренување иницијативи за созда-
          развој, имаме онлајн платформи за рабо-  вање хумано дигитално општество.
          та во интернационални тимови итн., што
          е  во  согласност  со  потребите  на  луѓето    кои конкретни активности  ги пре-
          кои  работат  во  дигиталното  време.  но,   зематe за да останете одржливи?
          треба  да  сме  свесни  дека  веќе  нема  да
          има  „сигурни“  професии.  способноста     н. Љушев: прво, како голема компа-
          да се адаптираме на промените и да учи-  нија одговорни сме директно да влијае-

      20                          март 2020
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25