Page 20 - mart 2020
P. 20
мегА ИНтеРВЈу
ните од злоупотреба на технологијата ме постојано и брзо нови работи е един-
вели дека токму незаштитените пода- ствениот начин да останеме во игра.
тоци се најранливи – не ти требаат вој-
ници кога ги имаш податоците. затоа е која е вашата стратегија да остане-
многу важно да се мисли на оваа тема те конкурентни на пазарот?
уште пред процесот на креирање проду-
кти, апликации и високотехнолошки со- н. Љушев: само до пред неколку го-
луции. исто така е многу важно кога се дини одговорот на ова прашање ќе беше
дигитализираат помалите бизниси да го технолошка супериорност и иновативни
земат предвид фактот дека без соодвет- продукти. не дека и сега не е важно, без
ни познавања и процесна доверливост, премиум мрежа и технологија – брзо ќе
особено без највисоки стандарди на ин- паднете. но, денес тоа повеќе не е довол-
форматичка заштита, дигитализацијата но. за да останете на пазарот, не наред-
може да донесе ризици со кои би можеле ниве неколку години, туку наредниве 20,
да се загрозат бизнис-процесите и опе- 30 години потребно е да имате страте-
рациите, а и најважното – самите крајни гија за постигнување на долгорочна одр-
корисници. но, ова не значи дека треба жливост која се состои од два чинитела.
да се плашиме од дигитализација, само првиот елемент е интерната трансфор-
треба сигурноста и заштитата да ги по- мација на компанијата во три сегменти
ставиме како највисок приоритет. – консолидација на продукциските мож-
ности, зајакнување на работната сила
дигитализацијата ќе влијае и на ра- со дигитални вештини, дигитализација
ботните процеси и на пазарот на трудот, на севкупното работење – што ќе доне-
голем број работни позиции што ги има- се агилност, ефективност и трошковна
ме денес нема да бидат потребни. какви ефикасност. вториот исклучително би-
се вашите планови? тен чинител за корпоративниот успех е
насочување на сите активности кон крај-
н. Љушев: со дигитализацијата од- ната цел да бидеме ценети од општест-
редени работни позиции ќе исчезнат, вото – корисниците, вработените, акци-
но ќе се создадат и сосема нови. само онерите и авторитетите во државата.
оние компании кои холистички приста- треба да обезбедиме најдобри податоч-
пуваат кон дигиталната трансформација ни услуги по прифатливи цени за да го
во сите пори на своето работење се на- задоволиме гладот за интернет, да обез-
вистина успешни и тие ќе создадат трај- бедиме едноставно и воедно богато ко-
на конкурентска предност. предуслов рисничко искуство, да ја зголемиме про-
за тоа е континуирано зголемување на дуктивноста на нашите бизнис-клиенти
концентрацијата на вработени кои има- помагајќи им да се дигитализираат. тоа
ат дигитални вештини, дел од нив ќе воедно значи и да имаме активна улога
дојдат однадвор, дел преку надградба на во намалувањето на дигиталниот јаз, да
постојните вработени со нови знаења за бидеме одговорни кон животната заед-
да може да ги пресретнат новите очеку- ница, да создадеме дигитална компанија
вања и предизвици. во рамките на дојче во која најдобрите таленти од иднината
телеком групацијата се посветува огро- ќе сакаат да работат... стратегијата на
мно внимание на постојано надграду- долгорочна одржливост е одговорност
вање и учење на нови вештини преку он- во сите сфери на нашето дејствување,
лајн обуки за професионален, но и личен но и покренување иницијативи за созда-
развој, имаме онлајн платформи за рабо- вање хумано дигитално општество.
та во интернационални тимови итн., што
е во согласност со потребите на луѓето кои конкретни активности ги пре-
кои работат во дигиталното време. но, зематe за да останете одржливи?
треба да сме свесни дека веќе нема да
има „сигурни“ професии. способноста н. Љушев: прво, како голема компа-
да се адаптираме на промените и да учи- нија одговорни сме директно да влијае-
20 март 2020

