Page 13 - Elektronsko izdanie, april 2020
P. 13
БИзНИС
Би се запрашале: Зошто во овие
услови зборувам за правичност? еднА рАБотА МорА дА Биде ЈАСнА
Затоа што тоа треба да ни биде
основната идеја-водилка во про- – од СоСтоЈБиВе никоЈ неМА дА излезе
цесот на санирање на штетите, до- незАСегнАт. СекоЈА коМпАниЈА, голеМА
дека здравствената криза сѐ уште или МАлА, од индуСтриЈАтА или од
трае, но и многу месеци потоа.
Една работа мора да биде јасна уСлужниот Сектор, изВозник или не,
– од состојбиве никој нема да из- Со доМАшен или СтрАнСки кАпитАл...
лезе незасегнат. Секоја компа- Сите ќе иМААт негАтиВни поСледици.
нија, голема или мала, од инду-
стријата или од услужниот сек- некои поголеМи, некои поМАли.
тор, извозник или не, со домашен
или странски капитал... сите ќе
имаат негативни последици. Не- месарите за трговија и добросо- за од невидени размери ЕУ да го
кои поголеми, некои помали. Кај седство и проширување, Хоган и вклучи Западниот Балкан во две
некои од нив загубите се видливи Вархеји, како и до генералниот клучни иницијативи кои ги спро-
и мерливи веднаш, од првиот миг директор Даниелсон, во оваа кри- ведува во моментов. Прво, за
кога почнаа да се воведуваат земјите од Западен Балкан да се
ограничувачки мерки насочени направи исклучок од забраната
кон спречување на понатамош- за извоз на медицинска опрема и
ното ширење на вирусот. Но, кај материјали, што ќе обезбеди не
некои од нив ефектите ќе се по- само помош на здравствените си-
кажат дури по неколку месеци, стеми во земјите од Западен Бал-
кога товар на забавувањето на кан туку и поддршка на производ-
економските активности на гло- ствените капацитети за продол-
бално ниво ќе се одрази и на жување со нивната работа. Второ,
нивниот бизнис. земјите од Западен Балкан да би-
Затоа треба да се гледа голе- дат вклучени во сите „зелени ко-
мата слика – моменталните со- Економската реалност каква ридори“ во ЕУ вклучувајќи го па-
стојби можат како лавина да по- што ја знаевме во ЕУ тниот, железничкиот, поморскиот
кренат негативни движења, а ре- (која е наш најголем трговски и авиотранспорт, имајќи предвид
сурсите на нашава економија се партнер на кој отпаѓа речиси дека Европската Унија е водечки
ограничени. Треба најоптимално трговски партнер на земјите од
да се распоредат за да се зачува 80 % од размената) Западен Балкан, а домашните
секое работно место и да се при- во моментов не постои. компании се соочуваат со многу
донесе за намалување на загубите предизвици при набавка на су-
кај секој еден бизнис на нашиов ровини и репроматеријали или
пазар – секој еден бизнис во овие испорака на потребните произво-
услови е важен и секој ќе има ди до нивните партнери во ЕУ.
потреба од некаква форма на по-
мош или поддршка да ги пре- П. С. Со одлуката за почеток на
броди овие предизвици. И што е преговорите добивме порака од ЕУ
најважно – врвен приоритет е дека нашата иднина е таму! Додека
транспортните коридори да се се комплетира тој процес, очекуваме
отворени, тие се крвотокот на уште утре и директно да ни пока-
бизнисот и, ако сакаме бизнисите жат дека тоа навистина го мислат
да преживеат, транспортот мора – добра можност за тоа ќе биде
да тече непрекинато. веднаш да ги прифатат барањата
За таа цел, и преку Коморскиот што ги поднесовме преку КИФ да се
инвестициски форум упативме дозволи извоз на медицинска опрема
апели за помош и поддршка до од ЕУ кон земјите од Западен Балкан
претседателот на Европската ко- и да ги вклучат земјите од регионот
мисија, Урсула вон дер Лејен, ко- кон „зелените коридори“.
(фото: https://gdi-sk.maps.arcgis.com/)
април 2020 13

