Page 4 - UNDP15 april
P. 4

ДЕЦЕНТРАЛИЗАЦИЈА





                     УНДП,  доведоа  до  значителен  напредок  во   Користењето  на  податочна  аналитика  и
                     воведувањето  дигитални  услуги.  Овој  заед-  употреба на нови технологии во креирањето
                     нички пристап се покажа поефикасен и поис-  јавни  политики,  како  што  покажаа  нашите
                     платлив  од  напорите  на  поединечните  опш-  колеги во УНДП и нивните владини партнери
                     тини,  а  дополнително  овозможува  еднаков   во Србија, им овозможува на општините да ги
                     пристап до е-услуги за граѓаните без оглед на   приспособат услугите за подобро да излезат
                     нивното место на живеење. На пример, жите-  во пресрет на барањата на граѓаните врз ос-
                     лите на Пехчево можат да пристапат до овие   нова на демографските податоци и моделите
                     услуги без проблем преку веб-страницата на   за користење на услугите. Иксуствата од ре-
                     нивната општина, иако провајдерот се наоѓа   гионот  може  да  им  помогнат  на  општините
                     во Штип.                                   поефективно да ги приспособат новите тех-
                       Кога  зборуваме  за  дигиталните  локални   нологии за доброто на граѓаните.
                     услуги,  сајбер-безбедноста  претставува  зна-
                     чителен предизвик. Затоа следниот чекор вк-                    Граѓанското
                     лучува интегрирање на овие локални системи                 6општество ја
                     во националниот портал за е-услуги.                        подобрува локална-
                       Но, и покрај овие достигнувања, постоеч-                 та демократија и ја
                     киот дигитален јаз ја нагласува потребата од               зајакнува испорака-
                     нови  иницијативи  за  промовирање  на  диги-              та на услуги
                     талната писменост, подобрување на пристап-                    Јасна е потребата за под-
                     носта на е-услугите и поддршка на напорите   дршка на партнерствата меѓу граѓанските ор-
                     за инклузија на ранливите групи. Премосту-  ганизации и локалните власти со цел тие да
                     вањето на овој јаз е од суштинско значење за   развиваат заеднички квалитетни решенија за
                     обезбедување еднаков пристап до можности   потребите на граѓаните, но и да се зајакне ло-
                     и ресурси за сите граѓани.                 калната демократија.
                                                                   Една  постојана  препорака  за  земјава  е
                                 Нови технологии и              дека  треба  подобро  да го  вклучи  граѓанско-
                             5можности за развој на             то општество во креирањето јавни политики
                             општините                          и  воопшто  во  јавните  работи.  Истовремено,
                                Новите  технологии  им  нудат  на   граѓанските  организации  треба  дополнител-
                             општините можност да ги подобрат   но да ги зајакнат нивните капацитети за под-
                             ефикасноста и испораката на услу-  готовка  на  проекти  кои  подобро  одговараат
                             ги и да промовираат економски раз-  на барањата на граѓаните, а државава треба
                     вој и иновации. Неколку примери во земјава   да размисли и за воведување унифициран мо-
                     го  потврдуваат  овој  потенцијал.  На  пример,   дел и континуирано и транспарентно финан-
                     интерактивните  е-киосци  се  покажаа  многу   сирање на граѓанските организации.
                     погодни  и  практични  во  овозможување  на   Зајакнувањето на заедницата и слушање-
                     граѓаните  да  извршуваат  различни  обврски   то на гласот на граѓаните им овозможува на
                     како што се плаќање сметки и добивање доз-  заедниците подобро да се справат со специ-
                     воли. Овие киосци не само што ги подобруваат   фичните предизвици и да изградат одржли-
                     услугите и го намалуваат административниот   ви и прилагодени решенија кои најдобро ги
                     товар туку и го зголемуваат задоволството на   искористуваат  локалните  можности.  Покрај
                     граѓаните.  Покрај  тоа,  е-киосците  може  да   тоа,  активниот  граѓански  ангажман  и  дост-
                     помогнат во премостувањето на дигиталниот   апниот механизам за граѓанско учество може
                     јаз преку обезбедување пристап до услуги за   да доведат до подобрени локални политики и
                     оние кои немаат пристап до интернет или ди-  уште поважно − до поодговорни локални вла-
                     гитални вештини.                           сти  кои  ги  исполнуваат  ветувањата.  Од  дру-
                       Во  оваа  насока,  општините  треба  допол-  га  страна,  граѓанските  организации  можат
                     нително да ги истражат потенцијалите на па-  да ги пополнат празнините во услугите и да
                     метната  инфраструктура  која  може  да  обез-  обезбедат суштински услуги онаму каде што
                     беди паметно управување со енергијата и со   локалната  власт  можеби  има  недостаток  на
                     отпадот, да ги оптимизира ресурсите и да ги   ресурси  или  на  капацитети. Честопати  овие
                     намали трошоците.                          услуги се и подобро насочени бидејќи се при-

                                                                              15 април 2024                       41
   1   2   3   4   5   6