Page 3 - UNDP15 april
P. 3

ЛОКАЛНА САМОУПРАВА





                                          НАВИГАЦИЈА ЗА ИДНИНАТА

                               Градовите и заедниците се место за размена и за синергија на идеи, места каде
                            што се мешаат методите на старата школа со најсовремената технологија. А ние како
                            УНДП  сме  токму  таму  за  да  го  поддржиме  локалниот  раст  со  добро  прилагодени
                            политики за секоја општина и обмислување и спроведување на дигитални и паметни
                            решенија со главна цел да се помогнат општините при давањето побрзи и подобри
                            услуги на граѓаните.
                               Тоа е една од нашите примарни цели. Соработка со националните институции,
                            како  на  пример  со  Управата  за  јавни  приходи,  е  со  цел  да  се  воспостават  цврсти
                            финансиски системи кои ќе им овозможат на локалните власти подобро да се спра-
                            ват со проблемите и да обезбедат ефикасни и брзи услуги за граѓаните, особено во
                            кризни периоди.
         Армен Григорјан,      Ќе дадам еден успешен пример. Во времето на пандемијата ковид-19 ја развивме
         Постојан претставник   платформата ЛОГЕС во 24 општини, меѓу кои Велес, Демир Капија, Радовиш и дру-
         на УНДП во Северна   ги. Во финална фаза е имплементацијата на овој систем во Кисела Вода, Аеродром,
         Македонија         Гостивар, а иницијативата е на почеток и во Град Скопје.  Се работи за над 30 услуги
                            битни  за граѓаните, за бизнис-секторот,  при  поднесување  апликации,  барања, до-
                            бивање дозволи, елаборати, промена на лични документи, место на живеење и така
         натаму по електронски пат.
            Ние сме посветени да им помагаме на локалните самоуправи да ги подобрат механизмите и капаци-
         тетите за генерирање приходи и ефикасно остварување на надлежностите, поттикнувајќи го локалниот
         економски развој.
            Во извршувањето на оваа наша мисија, ние не сме сами. Во овој процес се вклучени националните и
         локалните власти, непрофитни организации, бизнис-секторот, науката.
            Сакам да посочам дека локалните самоуправи се клучни и во постигнувањето на целите за одржлив
         развој. Тие се одговорни за 65 проценти од целите за одржлив развој и за над 36 проценти од сите јавни
         инвестиции. Општините се тие што поттикнуваат иновативни пристапи за обезбедување на јавни услуги,
         особено во напорите за закрепнување по пандемијата со ковид-19  и справувањето со предизвиците на
         мобилноста на луѓето, особено при конфликти и миграција во време на кризи.
            И не се работи само за едноставно штиклирање дека задачите се остварени. Во духот на Агендата 2030
         можам да кажам дека локалните самоуправи го ревитализираат општествениот договор преку поттикну-
         вање на поголема партиципација на граѓаните и транспарентност, како и промовирање и спроведување
         на родово одговорен и правичен пристап. Како дел од поширокиот регион на Југоисточна Азија, нашата
         канцеларија активно промовира размена на знаења, на искуства и на наука меѓу нашите колеги. Отвора-
         ме простор и ја олеснуваме размената на искуства меѓу различни земји кои се соочуваат со слични или
         исти предизвици, учиме едни од други и правиме размена на информации за тоа што функционира, а што
         не во справувањето со локалните прашања.
            Затоа можам слободно да кажам дека преку нашите заеднички напори и партнерства, како УНДП, ние
         ги јакнеме заедниците и создаваме трајни позитивни влијанија низ земјава и пошироко.


               ните и локалните власти тесно соработуваат,   грама за одржлив локален развој и децентра-
               тие се поспособни да одговорат на потребите   лизација  2021−2026  година  и  спроведување
               на граѓаните. Тоа значи подобрени услуги, на   на препораките од Извештајот за напредокот
               пример,  во  образованието,  во  транспортот,   на ЕУ, потребна е итна акција за подобрување
               во комуналните услуги, што го прави животот   на  нормативната  и  на  финансиската  рамка.
               подобар за сите. Како резултат на тоа, граѓа-  Успехот во тоа, во голема мера зависи од спо-
               ните  чувствуваат  и  гледаат  реални  подоб-  собноста на двете нивоа на власт да усвојат
               рувања во нивниот секојдневен живот, како   заеднички  пристап  и  да  работат  заедно  во
               подобар пристап до основните услуги и подо-  иста насока кон одржлива децентрализација.
               брен животен стандард.
                  Ресорните  министерства  играат  клучна                     Инклузивна диги-
               улога  во  промовирањето  на  децентрализа-                 4тализација
               цијата  преку  развивање  соодветни  и  ефи-                   Локалните   власти   ја
               касни национални политики и регулативи за                   прифатија     дигиталната
               децентрализација и зајакнување на локални-                  трансформација  и  покрај
               те  капацитети  за  преземање  одговорност  за              предизвиците     поврзани
               новите функции. Дури и во случаи кога одго-                 со   ограничената   ИТ-ин-
               ворностите  се  децентрализирани  од  страна   фраструктура  и  ограничениот  персонал.
               на  Владата,  таа  сè  уште  задржува  значајни   Заедничките  иницијативи,  особено  преку
               функции за креирање политики и надзор. За   меѓуопштинска  соработка  и  воведување-
               ефикасно  спроведување  на  владината  Про-  то  на  решенија  како  платформата  LoGeS  на

    40                           15 април 2024
   1   2   3   4   5   6