Интервјуа
ИНТЕРВЈУ | Ѓорѓе Давидовиќ, извршен директор на Wolt Македонија и Србија: УСПЕХОТ ГО МЕРИМЕ СО РЕЗУЛТАТИТЕ, НО И СО РЕАЛНИОТ РАСТ НА НАШИТЕ ПАРТНЕРИ
Економија и бизнис | печатено издание | 01 октомври 2025г.
Волт започна со работа во Скопјe, во април 2025 година. Што ја поттикна одлуката за проширување во Македонија?
Ѓ. Давидовиќ: Започнавме со работа во Скопјe на 1 април 2025 година, препознавајќи ја Македонија како дигитално искусен пазар со незадоволена побарувачка за локална интернет-достава. Со 88 % од домаќинствата поврзани на интернет до 2023 година, а е-трговијата со раст од 40 % во 2021 година на над 58 % во 2024 година, потенцијалот беше јасен. Сепак, речиси 80 % од интернет-купувањата се вршеа на странски страници, што ја истакна можноста за подобро услужување на локалните корисници и трговци. Волт ја надополнува, а не ја заменува постојната трговија, со додавање на брз, локален слој.
Од првиот ден нудиме достава и од ресторани и од малопродажба, гледајќи на Волт како на нешто повеќе од храна, како на „трговски центар во вашиот џеб“. Доставата на намирници брзо расте и со текот на времето се надеваме дека ќе го воведеме Волт маркет за да поддржиме уште повеќе локални доставувачи. Навистина сме возбудени што сме во Скопје и длабоко благодарни за топлото добредојде. Нашата цел е едноставна: да бидеме добар сосед − сигурен, транспарентен и лесен за соработка.
Какви се првичните резултати?
Ѓ. Давидовиќ: Одѕивот во Скопје ги надмина нашите очекувања и навистина сме благодарни за довербата од локалните партнери и од корисниците, тоа нè инспирира да продолжиме да се подобруваме. Од првиот ден, стотици ресторани, трговци на мало и курирски служби се придружија на Волт, а нови партнери продолжуваат да се приклучуваат.
Како компанија водена од технологија, нашата мисија е да донесеме радост, едноставност и заработка за локалните бизниси. Во Скопје изградивме локална платформа за трговија што ги поврзува корисниците со блиските ресторани, продавници и курирски служби. Иако не споделуваме точни бројки, обемот на испораки постојано расте. Се прават илјадници нарачки дневно, со просечно време на испорака од околу 30 минути.
Волт е повеќе од храна, корисниците ни се обраќаат и за намирници, и за фармацевтски производи и за основни производи. Многу партнери забележаа моментален пораст на видливоста и на продажбата. Малите ресторани кои некогаш се потпираа само на гости кои влегуваат сега исполнуваат десетици испораки секој ден.
Тесно соработуваме со партнерите за да ги усовршиме операциите, менијата и промоциите. Прифаќањето е посилно од очекуваното, со ентузијастичко ангажирање од целата заедница. На сите што го пробаа Волт или дадоа повратни информации − ви благодариме. Ни помагате да ја обликуваме и да ја подобруваме услугата секој ден.
Колку е силен локалниот интерес да се стане курирски партнер?
Ѓ. Давидовиќ: Интересот да се стане курирски партнер на Волт е силен, главно поради флексибилноста што ја нудиме. Куририте се независни изведувачи кои избираат кога и колку ќе работат, идеално за студенти или за оние кои бараат дополнителен приход. Повеќето го користат Волт со скратено работно време, иако некои работат речиси со полно работно време. Во неодамнешна анкета, 87 % рекле дека претпочитаат да останат независни наместо со фиксни распореди. Ние ги поддржуваме сите партнери при вклучување во компанијата со обука за безбедност и јасна, транспарентна плата. Флексибилноста доаѓа со доверба − куририте однапред гледаат што ќе заработат, пред да ја прифатат нарачката. Потребите на секого се различни, а вистинскиот избор е важен. За нас, безбедноста, почитта и отворената комуникација се фундаментални, а не опционални.
Како ја прилагодувате стратегијата на Волт на различни национални контексти?
Ѓ. Давидовиќ: Основните принципи на Волт − квалитет, брзина и фокус на клиентите − се конзистентни на сите пазари, но нашата стратегија е секогаш локално прилагодена. Секоја земја има свој ритам, па затоа им даваме моќ на силни локални тимови кои најдобро го познаваат својот пазар. Во Македонија, од првиот ден лансиравме и достава од ресторани и од продавници, една од ретките земји каде што го направивме тоа врз основа на локалните навики и конкурентската динамика. Нашата апликација, операциите и поддршката за клиентите се локализирани и секогаш вработуваме локални таленти. Нашите тимови во Скопје, во Белград и пошироко остануваат поврзани за да споделуваат најдобри практики. Не следиме пристап „едно решение за сите“. Наместо тоа го градиме бизнисот локално, користејќи ги глобалната технологија и искуството на Волт за да останеме агилни и релевантни.
Што го разликува оперативно Скопје од Белград?
Ѓ. Давидовиќ: Скопје има посебен шарм кој влијае на начинот на кој работиме. Неговиот маалски дух и претприемачкиот полет му даваат блиска, достапна атмосфера. многу различна од поголемиот Белград. Со околу половина милион жители, пократки растојанија и помал сообраќај, Скопје поддржува порамномерна логистика и ни помага постојано да ги исполнуваме нашите цели за испорака под 30 минути. Големината и метежот во Белград носат сложени предизвици, но нашето искуство таму ни даде значителна предност во Скопје, овозможувајќи ни успешно стартување и брзо скалирање. Една локална нијанса е компактната, урбана структура на Скопје, со тесни улички и ограничен паркинг, што може да ги отежни испораките. Тука настапува нашата технологија, системот го зема предвид паркирањето и ги групира блиските нарачки за да ги намали времето на испорака и емисиите. Тесно соработуваме и со локалните трговци за да ги прилагодиме работното време, пакувањето и промоциите на темпото и на ритамот на Скопје. Ова е град во кој навистина уживаме да растеме.

Со какви инфраструктурни предизвици се соочувате во Македонија?
Ѓ. Давидовиќ: Скопје, како и секој град, има свои логистички предизвици, тесни улици, ограничено паркирање и, надвор од главниот град, нестандардни адреси и фрагментирани курирски мрежи. Ние ги решаваме овие предизвици со паметна технологија и со локално знаење. Нашиот алгоритам за испраќање во реално време ги зема предвид сообраќајот, времето и доцнењата при паркирање за да го додели вистинскиот курир. Исто така ги здружуваме нарачките за да ја зголемиме ефикасноста и да ги намалиме емисиите. Како и во Србија, и во Македонија инвестираме во логистика со вештачка интелигенција тестирајќи попаметно предвидување и здружување за да ги направиме рутите поефикасни, да ги намалиме трошоците и да го подобриме времето на испорака. Овие иновации не се само за брзината, тие имаат цел да изградат сигурен, одржлив систем. За корисниците, цените остануваат јасни и прифатливи, без скриени трошоци. Соработуваме со локалното здружение за е-трговија за да ги подобриме податоците за адреси и да го поддржиме развојот на инфраструктурата. Преку постојани разговори со трговци, со заедници и со власти, ние сме фокусирани на тоа да го направиме тој критичен „последен метар“ на испорака што е можно полесен и поефикасен.
Какво е влијанието на Волт врз малите бизниси и локалната економија?
Ѓ. Давидовиќ: Нашата цел е да бидеме позитивна сила за малите бизниси и за пошироката економија. Волт им помага дури и на семејните продавници и на рестораните во Скопје да стигнат до илјадници корисници без да им треба сопствена веб-продавница или сопствена достава. Над 75 % од партнерите велат дека стекнале нови клиенти со што се зголемила продажбата кај кафулињата, пекарниците, цвеќарниците и други. Многу корисници велат дека почесто купуваат локално благодарение на практичноста на Волт. Освен индивидуалниот раст, Волт ги поддржува модернизацијата на локалната трговија и стандардите за услуги. Глобално овозможивме над 15 милијарди евра продажба за трговците, а Македонија сега е дел од таа приказна. Некои партнери уште првиот ден забележаа нагло зголемување на нарачките, вработувајќи дополнителен персонал или продолжувајќи го работното време. Горди сме на тие моменти. Успехот го мериме преку растот на нашите партнери, а не само преку нашите метрики.
Како се развива Волт на регионално ниво?
Ѓ. Давидовиќ: Волт е повеќе од апликација за достава на храна, тоа е технолошка платформа за локална трговија со регионален и со глобален дострел. Основан во Финска, во 2014 година, Волт денес работи во 32 земји и над 1 000 градови. Откако станавме дел од Дордаш (DoorDash) во 2022 година, нашите меѓународни капацитети уште повеќе се зголемија. Во Централна и во Источна Европа поврзуваме милиони корисници со ресторани и со продавници, помагајќи во изградба на модерна инфраструктура за локалните економии.
Денес Волт е повеќе од достава. Услуги како Волт драјв (Wolt Drive), нашето решение за достава на барање за секој бизнис, и Волт адс (Wolt Ads), кој им помага на трговците да се промовираат во апликацијата, веќе функционираат во неколку соседни земји и би можеле да бидат релевантни и за Македонија.
Технологијата ја движи оваа визија. Користиме напредни алгоритми за подобрување на доставата и го прошируваме предвидувањето со поддршка на вештачка интелигенција за подобро предвидување на побарувачката. Исто така тестираме иновации − како достава со дронови во Финска и мали роботизирани доставувачи во Естонија – решенија кои го надополнуваат, а не го заменуваат трудот на куририте.
Преку нашиот Фонд за унапредување на градовите (Better Cities Fund) им помагаме на партнерите да преминат на позелени возила. Нашата цел е едноставна: растот да придонесува за почисти и за поумни градови. Технологијата треба да биде човечка, брза кога е потребно, поддржувачка кога е најважно.
Што може да се направи за да се поддржи дигиталната трговија во Македонија?
Ѓ. Давидовиќ: Секторот за е-трговија во Македонија расте, но можен е побрз напредок. Интернет-купувањето скокна од приближно 40 % во 2021 година на над 58 % во 2024 година, но повеќето мали и средни претпријатија сè уште не продаваат преку интернет. За да го отклучат овој потенцијал, бизнисите, Владата и платформите како Волт мора да поддржат обука, инфраструктура и градење доверба. Во Волт се фокусираме на транспарентност, на следење во реално време и на заштита на корисниците. Со сознанија од понапредните пазари, едноставните алатки, како нарачки со еден клик или претплати, можат брзо да се усвојат. Не е започнување мега проекти, туку воведување конзистентни, значајни подобрувања како што е овозможување дигитални сметки за плаќања во готово или создавање поедноставен, транспарентен систем за надворешни соработници да работат, да фактурираат и да добиваат плата. Ние сме оптимисти и посветени да им помогнеме на малите и на средните претпријатија да се вклучат преку интернет, чекор по чекор.
Кои се вашите планови за раст во Македонија?
Ѓ. Давидовиќ: Фокусирани сме на одржлив раст управуван од квалитет. Во моментов го зајакнуваме нашето присуство во Скопје, проширувајќи ги партнерствата, вработувајќи курирски служби и подобрувајќи ја ефикасноста. Откако темелите ќе бидат цврсти, планираме да се прошириме во други градови каде што локалниот интерес е веќе силен. Успешно ја лансиравме нашата претплата Волт+ која нуди неограничени испораки без надоместоци за испорака, со додадена вредност и за корисниците и за трговците. Преку нашето партнерство со Телеком MK, корисниците добиваат и 12 месеци бесплатен Волт+ преку Магента моментс (Magenta Moments). Моментално тестираме и плаќања во готово, кои треба да се лансираат во текот на следниот месец. Чекор по чекор имаме цел да станеме најдоверлива платформа за „сè што е испорачано“ низ целата земја. Благодарни сме за довербата што ни е дадена досега и возбудени сме за патот што претстои.
Разговараше: Митко Јовановски