Page 41 - Elektronsko izdanie, april 2020
P. 41

БИзНИС





                                           -трговијата дефинитивно е но-  воведување  на  поедноставени  царински
                                           вата реалност во денешно вре-  постапки во насока на локално царинење
                                           ме, не само од аспект на прода-  и  побрзо  ослободување  на  пратките.
                                           вачите и на купувачите, туку за   единствен начин како светот да се спра-
                                 есите  учесници  во  глобалната          ви  со  овој  огромен  наплив  на  царински
                                 трговија.  овој  нов  феномен  претставува   декларации  е  да  се  дигитализира  цари-
                                 исклучително критичен фактор за цари-    ната и да се понуди можност за електрон-
                                 ната и за сите гранични агенции. општо   ско царинење. и тоа е направено во мно-
                                 е  познато  дека  нѐ  очекува  „цунами“  на   гу развиени земји во светот, вклучително
                                 мали  пратки  со  што  треба  да  се  соочат   и во република северна македонија, кога
                                 сите гранични агенции. царината, во со-  во 2019 година е воведена е-царина и без-
                                 работка со другите агенции што се при-   хартиена царинска декларација.
                                 сутни на граница, треба многу активно да    втората револуција во меѓународната
                                 се адаптира на новиот трговски деловен   трговија се случува во моментов, а тоа е
                                 модел.                                   револуцијата со е-трговијата. на светско
                                    За  да  се  разбере  обемот  на  измени   ниво  во  меѓународната  трговија  повеќе
                                 во  тековите  на  меѓународната  трговија   нема да доминираат класичните бизнис-
                                 во  изминативе  децении,  па  до  одреде-  до-бизнис  (в2в)  трансакции.  во  иднина
                                 на мерка и во денешно време, царината    се очекуваат сѐ повеќе директни бизнис-
                                 работи  на  начин  што  се  царинат  стоки   до--потрошувачи  (в2с)  малопродажни
                                 од  ист  вид  (на  пример,  кошули  или  тек-  трансакции меѓу економските оператори
                                 стилни производи) што се превезувале со   и  индивидуалните  потрошувачи.  емпи-
                                 еден контејнер или камион, со само една   риските  истражувања  покажуваат  дека
                                 царинска декларација што треба да биде   порастот  на  малопродажната  прекугра-
                                 поднесена  од  увозникот.  практично  во   нична е-трговија ќе расте најмалку 10 до
                                 денешно време во царинското работење     25 % во зависност од државата. во една
                                 се јавува еден испраќач и еден примач на   студија од 2016 година се претпоставува
                                 цел камион или контејнер. во блиска ид-  дека  обемот  на  малопродажната  е-трго-
                                 нина,  во  согласност  со  новите  трендови   вија  во  еУ  (со  поединечна  вредност  над
                                 и  новите  текови  на  меѓународната  трго-  150 евра) е на ниво од 180 милиони пар-
                                 вија, за истиот контејнер или камион со   чиња  на  годишно  ниво.  во  република
                                 ист број на кошули што се спакувани ин-  северна  македонија,  според  извештајот
                                 дивидуално за купувачите што ги купиле   на  асоцијацијата  за  е-трговија  на  маке-
                                 преку интернет можат да бидат потребни   донија, во 2019 година во однос на 2018
                                 стотици  и  илјадници  царински  деклара-  година вредноста на онлајн трансакции-
                                 ции.                                     те е зголемена за 25,3 %, а бројот на он-
                                    првата  револуција  во  меѓународната   лајн  трансакциите  е  зголемен  за  21,9  %.
                                 испорака на стоки настанала со интермо-  многу  трговци  на  светски  брендови  во
                                 далните  превозни  контејнери.  првите   нашава  држава  веќе  најавуваат  почеток
                                 исо-стандарди  за  контејнерите  биле    на интернет-продажба во странство. ис-
                                 објавени во 1968 година.  во изминативе   товремено,  преку  асоцијацијата  за  е-тр-
                                 децении,  царината  најголем  дел  од  сво-  говија,  многу  домашни  производители
                                 ите напори ги насочувала кон царинење    веќе започнале или планираат продажба
                                 на голем број контејнери и камиони како   во странство.
                                 резултат  на  зголемениот  обем  на  меѓу-  овие податоци укажуваат на тоа дека
                                 народна  трговија.  како  резултат  на  ре-  царината  во  иднина  ќе  треба  дополни-
                                 волуцијата  во  контејнеризацијата,  денес   телно  да  обработува  илјадници  царин-
                                 во светот се користат околу 23 милиони   ски декларации. најновите истражувања
                                 контејнери  со  вкупен  број  на  околу  700   покажуваат дека околу 67 % од милениу-
                                 000 000 контејнерски операции во светот   мците  претпочитале  повеќе  да  купуваат
                                 на  глобално  ниво.  оваа  револуција  при-  преку интернет во споредба со класично-
                                 донела за огромен број царински декла-   то купување. навистина, револуцијата на
                                 рации на светско ниво, како и потреба за   е-трговијата со „цунами“ на мали пратки

                                                                                април 2020                        41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46