Page 5 - fintech_banki
P. 5
Сл 5. Видови активности што ги вршат банките или користат услуги од
РУБРИКА
надворешни лица (по број на банки)
сектор и поголема сајбер безбедност по-
ради зголемен ризик од сајбер напади.
КОРИСТЕЊЕ УСЛУГИ ОД
НАДВОРЕШНИ ЛИЦА
(OUTSOURCING ACTIVITIES)
Истражувањата потврдија дека ма-
кедонските банки сè повеќе имаат тен-
денција да доделуваат дел од своите
услуги на надворешни лица или имаат
тенденција да ги купуваат услугите од
специјализирани доставувачи (како што
се одржување на ИТ-системи, наплата
на побарувања, центар за повици, мар-
кетинг итн.). Во минатото колку банката
беше поголема толку повеќе имаше тен-
денција да ги одвојува своите деловни
активности. Денес, со анализа на видо-
вите деловни активности, се забележува
дека големите и средни банки одржува-
ат и вршат голем дел од активностите
сами или заедно со надворешни лица.
Помалите банки се тие кои имаат тен-
денција сè повеќе да ги одвојуваат свои-
те деловни активности.
ЗАКЛУЧНИ СОГЛЕДУВАЊА
И ПРЕПОРАКИ
Извор: Сопствено истражување
Ефектите од неповолните макроеко-
номски и геополитички услови, зголе-
мената конкуренција од новите финтек
провајдери и финансиските иновации
СПРОВЕДЕНИТЕ ИСТРАЖУВАЊА ПОТВРДУВААТ ДЕКА и зајакнување на регулативата ќе бидат
ВГРАДЕНИТЕ ФИНАНСИИ И ИМПЛЕМЕНТАЦИЈАТА НА најголемите предизвици за македонски-
ПОСОФИСТИЦИРАНИТЕ ФИНТЕК РЕШЕНИЈА СЕ СÈ те банки во наредниов период.
Спроведените истражувања потвр-
УШТЕ ВО РАНА ФАЗА НА РАЗВОЈ. НАЈГОЛЕМИОТ ДЕЛ ОД дуваат дека вградените финансии и
МАКЕДОНСКИТЕ КЛИЕНТИ ОНЛАЈН БАНКАРСТВОТО ГО имплементацијата на пософистици-
КОРИСТАТ ЗА ИНФОРМАТИВНИ ПОТРЕБИ, А ГОЛЕМ ДЕЛ раните финтек решенија се сè уште во
рана фаза на развој. Најголемиот дел
ОД ТРАНСАКЦИИТЕ СÈ УШТЕ ГО ВРШАТ ВО ГОТОВО И од македонските клиенти онлајн бан-
ПРЕКУ БАНКАРСКИ ШАЛТЕРИ. ПРВЕНСТВЕНО, ЕДНА ОД карството го користат за информатив-
ПРИЧИНИТЕ Е КОНЗЕРВАТИВНОТО ОДНЕСУВАЊЕ НА ни потреби, а голем дел од трансакци-
КЛИЕНТИТЕ И НИВНИТЕ НАВИКИ ДА БИДАТ ВРЗАНИ ЗА ите сè уште го вршат во готово и преку
банкарски шалтери. Првенствено, една
ПОСТОЕЧКИТЕ УСЛУГИ. КЛИЕНТИТЕ НЕМААТ ДОВОЛНО од причините е конзервативното одне-
ЗНАЕЊЕ, ДОВЕРБА ИЛИ СИГУРНОСТ ЗА ДА ГИ ЗАВРШАТ сување на клиентите и нивните навики
да бидат врзани за постоечките услуги.
ОНЛАЈН СВОИТЕ БАНКАРСКИ ТРАНСАКЦИИ. ОД ДРУГА Клиентите немаат доволно знаење, до-
СТРАНА, БАНКИТЕ НЕ СЕ ДОВОЛНО СВЕСНИ И НЕ ГИ верба или сигурност за да ги завршат
КОРИСТАТ ПРИДОБИВКИТЕ ОД Е-ОПЕРАЦИИТЕ онлајн своите банкарски трансакции.
Од друга страна, банките не се доволно
свесни и не ги користат придобивките
46 септември 2023

