Page 77 - maj 2020
P. 77
СТОПАНСКА КОМОРА НА МАКЕДОНИЈА
ПРОЕКТИТЕ НА КОИ РАБОТИ КОМОРАТА
И ПРИЛАГОДУВАЊЕ НА АКТИВНОСТИТЕ ВО УСЛОВИ
НА ПАНДЕМИЈА КОВИД-19 ЗА ПОДДРШКА НА МСП
големувањето на капацитетите и конкурентноста на компаниите е еден од главните приоритети на
Стопанската комора на Македонија и во таа насока се реализираат активности поврзани со проекти од
фондовите на Европската Унија и други донатори кои треба да придонесат за креирање алатки и
Зуслуги кои ќе ги поттикнат растот, иновативноста, извозните капацитети и конкурентноста на самите
компании, дури и во услови на пандемии, во моментов условена од ковид-19.
УСАИД ПРОЕКТОТ – ПАРТНЕРСТВО активно работи преку одржување на онлајн активности
ЗА ПОДОБРА БИЗНИС-РЕГУЛАТИВА со претставници на јавниот и приватниот сектор со
Во рамките на проектот на УСАИД „Подобра биз- цел изнаоѓање решенија и методи за проблемите со
нис-регулатива“, четирите најголеми стопански комори кои е засегнато целокупното работење на образовниот
во земјава спроведуваат истражување за ефектите кадар и институции и успешно ги адресира до Владата
од кризата предизвикана од корона вирусот преку за понатамошно разгледување.
анкетирање на компании од секторите: градежништво,
туризам и угостителство, автомобилска и метална/елек- ПРОЕКТОТ „ПАЗАРНО ОРИЕНТИРАНИ ВЕШТИ-
троиндустрија, ИКТ, текстил и кожарска индустрија НИ ЗА ОДРЖЛИВО ЕНЕРГЕТСКИ ЕФИКАСНО
и земјоделие и прехранбена индустрија. ГРАДЕЊЕ“ – (TRAINEE) ВО
Целта на анализата е изработка на секторски студии РАМКИТЕ НА „ХОРИЗОНТ 2020“
од кои ќе произлезат релевантни предлог--мерки за Во овој период се реализираа онлајн обуки (вебинари)
надминување на економските негативни последици за БИМ-методологијата. Целта е преку примената на
предизвикани од пандемијата со ковид-19. БИМ-алатките да се постигнат и да се прикажат енер-
Во рамките на проектот активно функционира Плат- гетските заштеди кои се резултат од примената на мер-
формата за јавно-приватен дијалог која ги обединува ките за енергетска ефикасност во процесот на градење.
барањата од сите четири комори и ги доставува до Вла- Преку активности во рамките на проектот ќе се ини-
дата. Усвоените предлози и мерки се од значаен интерес цира прифаќање на надградените вештини на градеж-
за подобрување на деловниот амбиент, а особено сега ните работници од страна на пазарот преку остварување
со последните случувања и последиците што ги имаат соработка со различни професионални групи, со цел
компаниите со појавата на пандемијата со ковид-19. поттикнување на потребата од користење на квалифи-
кувана работна сила во градежништвото со предлози
ЕВРОПСКА МРЕЖА за корекција на законодавството, во насока на исполну-
НА БИЗНИС-МОЖНОСТИ вање на стандардите зацртани со Правилникот за енер-
(ENTERPRISE EUROPE NETWORK) гетски карактеристики на градби.
Годишно во просек 250 000 мали и средни претпријатија
добиваат услуга од партнерските организации. ИНСТРУМЕНТ ЗА ПОДДРШКА – КОФИНАН-
Просечно 52 000 мали и средни претпријатија доби- СИРАНИ ГРАНТОВИ ЗА ТЕХНОЛОШКА
ваат совети од експертите во мрежата во насока на ЕКСТЕНЗИЈА ПРЕКУ ФОНДОТ ЗА
унапредување на нивната иновативност, раст и интер- ИНОВАЦИИ И ТЕХНОЛОШКИ РАЗВОЈ
национализација. Повеќе од 20 000 претпријатија Во рамките на втората фаза од проектот Импле-
преку мрежата учествуваат на меѓународни настани, ментација на план за подобрување предвидено е:
на форуми и на средби. k изработка на детална техничка спецификација
Поради ковид-19 вирусот, дел од ЕЕН-активностите во согласност со планот за подобрување за секоја од-
се организираат онлајн преку интернет. делна одбрана компанија;
Деловните средби за текстилната индустрија „Textile k спроведување на тендерска постапка за набавка
Connect 2020-Virtual Matchmaking“, од 4 до 8 мај 2020 и инсталирање на нова технологија;
година во Шведска, се организираат онлајн. 3а пријаве- k развој на нов бизнис-модел во согласност со но-
ните дизајнери за текстил од Македонија и за останатите вата стратегија на секоја избрана компанија;
учесници – дизајнерите, производителите на текстил и k спроведување на истражување на пазарот и креи-
обувки и дистрибутерите ќе воспостават онлајн контакти рање на нова маркетинг-
со деловни партнери. k стратегија за електрометалната индустрија.
Четири македонски извозно ориентирани компании:
ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ВРАБОТУВАЊЕ Раде Кончар ТЕП Скопје, ТМ Штип, Агробар Виница
ВО МАКЕДОНИЈА – Е4Е@MK и Братство Инох Охрид активно работат на подготовка
Проектот континуирано работи на системските на документација за набавка на опрема која ќе се на-
промени во формалното и неформалното стручно об- бави преку проектот.
разование, како и на инклузија на младите невработени И во услови на кризата предизвикана од ковид-19,
лица во целиот процес. целокупниот процес од подготовка до имплементација
Во услови на вонредна состојба, проектниот тим на втората фаза тече непречено.
мај 2020 77

