Page 3 - komora 15 fevruari 2025
P. 3
ИЗВОЗ
поврзани со деловната бизнис-клима. 25 извозни производи учествуваат со
Крајната цел на овој концепт е над- 66,2 % во вкупниот извоз и само 370 из-
минување на проблемите и на предиз- возни производи со вредност поголема
виците со кои се соочува извозниот сек- од 1 милион долари. Од друга страна,
тор како што се: првите топ 25 најголеми извозни земји/
1) Ниска домашна додадена вред- пазари учествуваат со 95 % во вкупниот
ност на извозот. извоз, од кои само еден пазар (Герма-
2) Висока извозна концентрација нија) учествува со повеќе од 45 %. Дури
од аспект на бројот на извозни произво- и во рамките на ЕУ имаме силна извозна
ди, бројот на извозни компании и паза- концентрација на неколку пазари.
ри. Дополнително како сериозен про-
За илустрација, првите топ 25 најго- блем за македонската економија е ни-
леми извозни компании учествуваат со ската домашна додадена вредност, што
66 % во вкупниот извоз и само 440 ком- се должи на неповолната структура
пании извезуваа со вредност поголема на домашниот извозен сектор (доми-
од 1 милион долари, додека првите топ нираат производи со низок степен на
ФУНКЦИОНАЛНА ИЗВОЗНА ИНФРАСТРУКТУРА ЗА
ПРИДОНЕС НА БИЗНИСОТ ВО ЕКОНОМИЈАТА
ФАКТИ
- помалку од 3.000 постојни извозни компании - околу 4% од активните деловни субјекти во
националната економија
- извезуваме помалку од 500 производи со вредност поголема од 500.000 евра или 10% (од мож-
ни повеќе од 5.200 производи кои се предмет на меѓународна трговија) - извезуваме производи
со низок степен на финализација и ниско ниво на додадена вредност
- Само 450 компании извезуваат производи со вредност поголема од 1 милион евра
- 95% од македонскиот извоз се пласира на само 25 пазари
- извозот во Германија надминува 46% од вкупниот извоз на земјата, додека првите 5 извозни
пазари имаат 64% релативно учество во вкупниот извоз
ЦЕЛ
- Зајакнување на извозните капацитети и конкурентноста на извозно ориентираните македон-
ски компании преку поддршка на процесот на интернационализација на македонскиот бизнис-
сектор
- извоз во поголем обем, на нови пазари, со нови извозни производи, со повеќе нови партнери
15 февруари 2025 31

