Page 3 - komora 15 fevruari 2025
P. 3

ИЗВОЗ



























                        поврзани со деловната бизнис-клима.     25  извозни  производи  учествуваат  со
                           Крајната цел на овој концепт е над-  66,2 % во вкупниот извоз и само 370 из-
                        минување  на  проблемите  и  на  предиз-  возни производи со вредност поголема
                        виците со кои се соочува извозниот сек-  од  1  милион  долари.  Од  друга  страна,
                        тор како што се:                        првите топ 25 најголеми извозни земји/
                           1)   Ниска  домашна  додадена  вред-  пазари учествуваат со 95 % во вкупниот
                        ност на извозот.                        извоз,  од  кои  само  еден  пазар  (Герма-
                           2)   Висока  извозна  концентрација   нија) учествува со повеќе од 45 %. Дури
                        од аспект на бројот на извозни произво-  и во рамките на ЕУ имаме силна извозна
                        ди, бројот на извозни компании и паза-  концентрација на неколку пазари.
                        ри.                                        Дополнително  како  сериозен  про-
                           За илустрација, првите топ 25 најго-  блем  за  македонската  економија  е  ни-
                        леми извозни компании учествуваат со    ската домашна додадена вредност, што
                        66 % во вкупниот извоз и само 440 ком-  се  должи  на  неповолната  структура
                        пании  извезуваа  со  вредност  поголема   на  домашниот  извозен  сектор  (доми-
                        од 1 милион долари, додека првите топ   нираат  производи  со  низок  степен  на

                                     ФУНКЦИОНАЛНА ИЗВОЗНА ИНФРАСТРУКТУРА ЗА
                                       ПРИДОНЕС НА БИЗНИСОТ ВО ЕКОНОМИЈАТА

                ФАКТИ
               - помалку од 3.000 постојни извозни компании - околу 4% од активните деловни субјекти во
               националната економија
               - извезуваме помалку од 500 производи со вредност поголема од 500.000 евра или 10% (од мож-
               ни повеќе од 5.200 производи кои се предмет на меѓународна трговија) - извезуваме производи
               со низок степен на финализација и ниско ниво на додадена вредност
               - Само 450 компании извезуваат производи со вредност поголема од 1 милион евра
               - 95% од македонскиот извоз се пласира на само 25 пазари
               - извозот во Германија надминува 46% од вкупниот извоз на земјата, додека првите 5 извозни
                пазари имаат 64% релативно учество во вкупниот извоз


                ЦЕЛ
               - Зајакнување на извозните капацитети и конкурентноста на извозно ориентираните македон-
               ски компании преку поддршка на процесот на интернационализација на македонскиот бизнис-
               сектор
               - извоз во поголем обем, на нови пазари, со нови извозни производи, со повеќе нови партнери

                                                                            15 февруари 2025                      31
   1   2   3   4   5