Page 2 - komora 15 fevruari 2025
P. 2

103
                                 102
                                  godini
                                  godini
           КОМОРА НА ИДНИНАТА И ВАШ КОНСУЛТАНТ ВО БИЗНИСОТ
                ЕУ И НИЕ !
        https://www.mchamber.mk/
           Како активен учесник во процесот, повикуваме на:
             - департизација на државните институции;
             - разумно трошење;
             ЛАНСИРАН НОВИОТ КОНЦЕПТ
             - почитување на законите;
             - создавање на подобри услови за бизнис делување.
                     ЗА ИЗВОЗ НА КОМОРАТА






                             топанската комора на Север-   наџерски и на кадровски капацитети во
                             на  Македонија  веќе  подолг   рамките на извозно ориентираните ком-
                             период работи на градење на   пании преку специјализирани модули и
                             нов концепт за извоз кој тре-  едукативни програми со домашни и со
                   Сба  да  обезбеди  институцио-          странски експерти.
                   нална рамка за поддршка на извозните       Третиот  столб  на  новиот  концепт
                   компании и за унапредување на извозот.   за  извоз  на  Комората  е  Националниот
                      Концептот  за  извоз  на  Комората  е   совет  за  извоз  како  платформа  за  јав-
                   базиран  на  три  меѓусебно  поврзани   но-приватен  дијалог  меѓу  Владата  на
                   столбови. Првиот столб е Клубот на из-  Република  Северна  Македонија  и  при-
                   возници  како  оперативно  тело  во  кое   ватниот  сектор  претставуван  од  најус-
                   членуваат повеќе од 250 извозни компа-  пешните извозни компании во земјава.
                   нии. Клубот на извозници во изминати-      Стопанската комора на Северна Ма-
                   ов период успешно реализираше повеќе    кедонија е институција која ги коорди-
                   активности поврзани со извозна промо-   нира активностите на Советот чиј фокус
                   ција преку настапи на меѓународни са-   се три клучни приоритети:
                   еми  и  бизнис  со  бизнис  настани  (Б2Б),   1)   Извозната   конкурентност   на
                   како  и  преку  активности  поврзани  со   земјава  и  извозната  подготвеност  на
                   изработка  на  извозни  стратегии  за  ос-  компаниите, што ги опфаќа прашањата
                   војување на нови пазари и вмрежување    поврзани  со  инфраструктурата  (патна,
                   со потенцијални трговски партнери.      железничка  и  енергетска),  образова-
                      Вториот столб е Институтот за извоз   нието и работната сила, нивото на тех-
                   базиран на два центри: Тренинг центар   нолошка  развиеност  на  компаниите  и
                   и Аналитички центар. Целта на Тренинг   други прашања поврзани со конкурент-
                   центарот  е  поддршка  на  извозно  ори-  носта.
                   ентираните  компании  преку  испорачу-     2)   Извозната промоција и интерна-
                   вање  на  професионални,  на  стручни  и   ционализацијата  на  македонскиот  биз-
                   на  експертски  услуги,  а  преку  Тренинг   нис  во  насока  на  поголема  видливост
                   центарот е насочен кон градење на ме-   на македонските компании и поголема
                                                           препознатливост на македонските про-
                                                           изводи на регионалните и на глобални-
            ТРИ СПЕЦИЈАЛИЗИРАНИ ТЕЛА ВО НОВИОТ             те пазари.
                КОНЦЕПТ ЗА ИЗВОЗ НА КОМОРАТА                  3)   Трговската  регулатива  и  делов-
                                                           ната бизнис-клима, што се однесува на
                                                           прашањата поврзани со ефикасноста на
                                                           Царинската  управа,  усогласувањето  на
                                                           царинскиот  тарифник  со  ЕУ,  воспоста-
                                                           вување  на  нови  билатерални  договори
                                                           за  слободна  трговија  и  зајакнување  на
                                                           билатералните релации со нашите тра-
                                                           диционални  и  со  нови  потенцијални
                                                           трговски  партнери,  олеснување  на  из-
                                                           возните  активности  и  други  прашања

    30                           15 февруари 2025
   1   2   3   4   5