Page 2 - komora 15 fevruari 2025
P. 2
103
102
godini
godini
КОМОРА НА ИДНИНАТА И ВАШ КОНСУЛТАНТ ВО БИЗНИСОТ
ЕУ И НИЕ !
https://www.mchamber.mk/
Како активен учесник во процесот, повикуваме на:
- департизација на државните институции;
- разумно трошење;
ЛАНСИРАН НОВИОТ КОНЦЕПТ
- почитување на законите;
- создавање на подобри услови за бизнис делување.
ЗА ИЗВОЗ НА КОМОРАТА
топанската комора на Север- наџерски и на кадровски капацитети во
на Македонија веќе подолг рамките на извозно ориентираните ком-
период работи на градење на пании преку специјализирани модули и
нов концепт за извоз кој тре- едукативни програми со домашни и со
Сба да обезбеди институцио- странски експерти.
нална рамка за поддршка на извозните Третиот столб на новиот концепт
компании и за унапредување на извозот. за извоз на Комората е Националниот
Концептот за извоз на Комората е совет за извоз како платформа за јав-
базиран на три меѓусебно поврзани но-приватен дијалог меѓу Владата на
столбови. Првиот столб е Клубот на из- Република Северна Македонија и при-
возници како оперативно тело во кое ватниот сектор претставуван од најус-
членуваат повеќе од 250 извозни компа- пешните извозни компании во земјава.
нии. Клубот на извозници во изминати- Стопанската комора на Северна Ма-
ов период успешно реализираше повеќе кедонија е институција која ги коорди-
активности поврзани со извозна промо- нира активностите на Советот чиј фокус
ција преку настапи на меѓународни са- се три клучни приоритети:
еми и бизнис со бизнис настани (Б2Б), 1) Извозната конкурентност на
како и преку активности поврзани со земјава и извозната подготвеност на
изработка на извозни стратегии за ос- компаниите, што ги опфаќа прашањата
војување на нови пазари и вмрежување поврзани со инфраструктурата (патна,
со потенцијални трговски партнери. железничка и енергетска), образова-
Вториот столб е Институтот за извоз нието и работната сила, нивото на тех-
базиран на два центри: Тренинг центар нолошка развиеност на компаниите и
и Аналитички центар. Целта на Тренинг други прашања поврзани со конкурент-
центарот е поддршка на извозно ори- носта.
ентираните компании преку испорачу- 2) Извозната промоција и интерна-
вање на професионални, на стручни и ционализацијата на македонскиот биз-
на експертски услуги, а преку Тренинг нис во насока на поголема видливост
центарот е насочен кон градење на ме- на македонските компании и поголема
препознатливост на македонските про-
изводи на регионалните и на глобални-
ТРИ СПЕЦИЈАЛИЗИРАНИ ТЕЛА ВО НОВИОТ те пазари.
КОНЦЕПТ ЗА ИЗВОЗ НА КОМОРАТА 3) Трговската регулатива и делов-
ната бизнис-клима, што се однесува на
прашањата поврзани со ефикасноста на
Царинската управа, усогласувањето на
царинскиот тарифник со ЕУ, воспоста-
вување на нови билатерални договори
за слободна трговија и зајакнување на
билатералните релации со нашите тра-
диционални и со нови потенцијални
трговски партнери, олеснување на из-
возните активности и други прашања
30 15 февруари 2025

