Page 26 - mojata opstina
P. 26
В
А
У
У
С
Њ
Е
В
П
П
Р
Р
А
В
А
РУБРИКАВАЊЕ СО ЛИЧНИТЕ ФИНАНСИИ
О
Н
А
Ф
И
И
И
Н
С
Ч
И
Л
Н
Т
Е
И
У У Табела 4 Структура на расходите во буџетот на општините* (во%)
*Забелешка:
1- Учество на тековните расходи во вкупните расходи на општината
2- Учество на расходите за плати во вкупните расходи на општината
3- Учество на расходите за стоки и услуги во вкупните расходи на општината
4- Учество на капиталните расходи во вкупните расходи на општината
5- Учество на други расходи во вкупните расходи на општината
во на даночните приходи, во просек и следствено субоптимално ниско
само 9,4% од вкупните приходи. Уште ниво на капиталните расходи. Имајќи
повеќе, приходите од наплатата на предвид дека капиталните расходи се
данокот на имот изнесуваат само 8,4% тие што обезбедуваат иднина за опш-
од вкупните приходи. Ова упатува на тините, во смисла на инвестирање во
постоење на значаен потенцијал за подобрување на идниот квалитет на
зголемување на приходите на општи- општинските услуги и на квалитетот
ните. на живот на граѓаните, сликата што ја
даваат податоците не делуваат опти-
Структура на расходите мистички. Следствено, мора да се ба-
Структурата на расходите на раат решенија што ќе обезбедат пови-
општината го покажува фокусот на ско учество на капиталните расходи.
општината, дали таа троши само за
тековно одржување на состојбите или Задолженост и даночна
инвестира и во иднината на општи- администрација
ната. Имено, колку подобра е струк- Во однос на задолженоста, доби-
турата на буџетските расходи на една ените информации во рамки на про-
општина толку поголеми се шансите ектот покажуваат дека во 2019 година
нејзините граѓани да добиваат квали- 4 од 15те вклучени општини имале
тетни општински услуги и во иднина. блокирана сметка со различно вре-
Во табелата 4 се прикажани вреднос- метрање во текот на годината. Тоа по-
тите на овие индикатори од 15-те вк- кажува дека нешто повеќе од 25% од
лучени општини. општините имале ликвидносни про-
Табелата 4 покажува дека пробле- блеми до степен да им биде блокира-
мот кај финансиите на општините на сметката.
не е само на приходната страна на Оценката за даночната админи-
буџетот туку е присутен и на негова- страција дава индиции за на општи-
та расходна страна. Сумирано, може ната за наплата на приходите. За таа
да се нотира високо учество на рас- цел се користат неколку индикатори
ходите за плати, што придонесува за од кои издвојуваме два, износот на
високо учество на тековните расходи сопствените приходи по жител и из-
26 декември 2021

