Page 94 - Elektronsko izdanie, april 2020
P. 94

БИзНИС





        повеќе од 300 бизниси на Џе. практич-   канети  да  разговараат  за  нивниот  биз-
        ната импликација не е едноставна. секој   нис и како тој би можел да се подобри.
        бизнис  на  Џенерал  електрик  морал  да   тридневните  сесии  обично  почнуваа
        биде меѓу првите. доколку не бил #1 или   со разговор со шефот на единицата кој
        #2,  нешто морало да се менува. ако тоа   презентираше еден предизвик и широка
        не успее, бизнисот се продава или еднос-  агенда. потоа од шефот се бараше да си
        тавно се затвора.                       замине  со  што  им  се  овозможуваше  на
           во периодот меѓу 1981 и 1990 година,   вработените,  со  помош  на  нивните  фа-
        Џенерал  електрик  продаде  преку  200   силитатори, да ги набројат нивните про-
        бизниси вредни 11 милијарди Усд и има-  блеми, да дебатираат за решенијата и да
        ше 370 аквизиции вредни 21 милијарда.   подготват презентации. последниот ден
                                                шефовите се враќаа и од нив се бараше
        глобализација                           да  ги  слушаат  анализите  и  препораки-
           во 1991 година, 80 % од приходите на   те од нивните вработени. правилата на
        Џенерал електрик доаѓаат од американ-   процесот  бараа  менаџерите  да  донесу-
        скиот пазар. но, велч ја сфаќа глобали-  ваат одлуки за секој предлог, пред очите
        зацијата, и во 1990 година ја модификува   на сите, за 80 % од предлозите. со оваа
        својата мисија: „#1 или #2 глобално.“   иницијатива,  продуктивноста  почна  да
           тоа резултира со промени во страте-  рaсте со годишна стапка од  4 %.
        гијата на Џенерал електрик кој на крајот
        на неговиот мандат веќе 70 % од прихо-  лидерство  и  комуникација  –  најдобри
        дите ги остварува глобално.             практики и организација без граници
                                                   во 1988 година велч ја стартува ини-
        современа  организациска  структура     цијативата  „најдобри  практики“  (Best
        –  отстранување  на  слоевите  и  воведу-  practices). прашањето било: како може-
        вање на „рамна организација“            ме  да  учиме  од  другите  компании  кои
           велч  наследи  „висока“  организација   постигнуваат поголем пораст на продук-
        со  многу  слоеви  и  комплексен  систем   тивноста од Џенерал електрик? во поче-
        на стратешко планирање. сето тоа го за-  токот  учеле  од  фирми  какo  хјулид  па-
        мени со „рамна“ структура. ја дуплираше   кард и тошиба. виделе дека овие фирми
        широчината на контрола и сега секој ме-  се повеќе ориентирани кон процесот, от-
        наџер имаше и до 15 подредени.          колку  кон  индивидуалните  активности:
                                                тие  ги  третирале  нивните  снабдувачи
        организациска култура                   како  партнери!  тоа  го  прифаќа  велч  и
           „една компанија може да ја зголеми   почнува да гради партнерски односи со
        продуктивноста  со  реструктурирање,    доставувачите.
        отстранување на бирократијата и рацио-     истовремено,  во  диверзифицирана
        нализација, но не може да одржи висока   организација како Џе, наоѓаат огромни
        продуктивност без промена на култура-   резерви на учење еден од друг. отворе-
        та.“ велч сакаше да воведе нови принци-  ната  комуникација  меѓу  разни  дивизии
        пи;  отвореност,  искреност  и  сооченост   едноставно го надмина ограничувањето
        со реалноста, но и нова култура – култу-  на „визија на силос“. така настанува кон-
        ра на мала компанија – место каде што   цептот на „организација без граници“.
        сите  се  чувствуваат  ангажирани  и  каде   „компанијата без граници која ние ја
        што секој има право на глас.            предвидуваме  ќе  ги  отстрани  бариери-
           лидерство  и „постигнување“ („Work-   те  меѓу  инженерингот,  производството,
        out“)  е  процес  дизајниран  да  ја  исфрли   маркетингот,  продажбите  и  опслужу-
        непотребната  бирократска  работа  од   вањето  на  клиентите;  таа  нема  да  пра-
        системот,  а  во  исто  време  да  обезбеди   ви  никакви  разлики  меѓу  домашните  и
        форум на кој вработените и нивните ше-  странските операции.“
        фови можеа да разработат нови начини
        за справување едни со други.            човечки ресурси и мотивацијa
           групи од 40 до 100 вработени беа по-    Џек  велч  има  една  изјава:  „кога  во-

    94                           април 2020
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99