Page 1 - msu izlozba
P. 1
УМЕТНОСТ
Лидија Георгиева
Авторот е дизајнер,
редовен професор
ЗНАЧАЈНА ИЗЛОЖБА ВО
КУНСТХАЛЕ ВИЕНА СО
ДЕЛА ОД КОЛЕКЦИЈАТА НА
МУЗЕЈОТ НА СОВРЕМЕНАТА
УМЕТНОСТ – СКОПЈЕ
о престижниот простор Кунстхале Виена/ е единствена поради фактот што уште пред да
Kunsthalle Wien Museumsquartier, кој е се изгради зградата веќе поседувала колекции
Вдел од Музеум Квартиер − еден од најго- со импресивна листа на уметници донатори.
лемите европски културни центри, на 20 април Со оглед на тоа што е конституирана од ин-
беше отворена изложбата „Ниедно чувство не е тернационално движење на солидарност, оваа
конечно. Колекција на солидарноста, МСУ Ско- колекција со својот диверзитет е една од најваж-
пје“/„No Feeling is Final. The Skopje Solidarity ните сведоци на современата уметност, а МСУ е
Collection“. музејска институција уникатна во Европа, која
Една од најважните колекции кои ги поседува поседува кохерентна збирка од уметници со
МСУ е создадена како донација по катастрофал- интернационално реноме како Бернард Бифе,
ниот земјотрес што го погоди Скопје на 26 јули Ханс Хартунг, Фернан Леже, Пабло Пикасо, Пјер
1963 година. Во периодот кој следува, 77 држа- Сулаж, Виктор Вазарели, Дејвид Хокни, Џаспер
ви учествуваат во помошта за реконструкција Џонс, Александар Калдер, Сол Левит, Клод Вија-
на градот, меѓу кои, секако, и архитектот Кензо ла, Владимир Величковиќ...
Танге. По примерот на првите пет земји дона- Дело на трите полски архитекти тогаш позна-
тори − Италија, Франција, Бразил, Полска и Хр- ти како Тигрите, МСУ е изграден на рид кој со
ватска, голем број уметници и интелектуалци се поглед го доминира градот. Објектот е визио-
придружуваат на ова моќно интернационално нерско сведоштво на модерната архитектура и
движење на солидарност. урбанистика за терени со опасност од сеизмички
Наоѓајќи компетентни соговорници во Скопје, катастрофи. Притоа концептот на проектот бил
уметничките заедници од бројни земји повику- да ги задоволува најновите потреби и барања во
ваат за донации, па во февруари 1964 година ус- музејската архитектура, овозможувајќи постав-
пешно ја пласираат идејата за градење на Музеј ка на изложби, работилници, разни предавања,
на современа уметност. Најактивна улога во овој презентации, како и проекции на филмови. Со
процес игра Борис Петковски кој тогаш е назна- исклучителна естетска вредност, елеганција на
чен за прв директор на Музејот. Иако Музејот е големите простории осветлени од светлосна
инаугуриран 7 години подоцна, активностите со бања на дневната сончева светлина, објектот
донации и најавите за изложби на значајни ко- дава инспирација за прошетка низ просториите
лекции се во тек. На тој начин оваа институција и контакт/комуникација со изложените дела.
80 мај 2023

