Page 2 - komora 15 oktomvri2024
P. 2
102
godini
КОМОРА НА ИДНИНАТА И ВАШ КОНСУЛТАНТ ВО БИЗНИСОТ
ЕУ И НИЕ !
https://www.mchamber.mk/
ЧЕКОРИ ЗА ИНТЕНЗИВЕН ЕКОНОМСКИ РАСТ И
Како активен учесник во процесот, повикуваме на:
- департизација на државните институции;
- разумно трошење;
УНАПРЕДУВАЊЕ НА ИЗВОЗОТ ПРЕКУ ТУРИЗАМ
- почитување на законите;
- создавање на подобри услови за бизнис делување.
од регионот во реализиран туристички
промет.
– Албанија уште во 2023 та година
го надмина реализираниот туристички
промет постигнат пред кризниот пери-
од во 2019та година додека за 2024та
веќе предвреме официјлно објавија ис-
ториски рекорд во туризмот и приходи
од близу 3 милијарди евра.
– Хрватска, Србија, Бугарија, Гр-
ција имаат исклучително позитивни
резултати од туризмот кои се должат во
голема мерка на препознавање на деј-
носта како значајна за развој на еконо-
мијата на државата.
– Северна Македонија бележи по-
зитвен тренд во сите погоре наведени
Ана Таневска Ѓорѓиевска, претседател на Здружението параметри, но со динамика која значи-
на угостителството и туризмот при Стопанската комора телно заостанува од регионалната дина-
мика притоа како единствена земја од
осле неколкугодишната криза регионот која сеуште не ги надминала
која започна во 2020 година, резултатите од 2019та година.
Пкоја имаше последици врз се- Статистичките податоци упатуваат
вкупната глобална економија и во која на заклучок дека секторот не е препо-
туристичкиот сектор претрпе шок од знаен како економски систем во Репу-
досега невидени размери, туризмот блика Северна Македонија.
согласно нашите прогнози се обнови Бројките насочуваат на впечаток
и натаму останува атрактивен и серио- дека секторот не е препознаен како еко-
зен фактор во меѓународната трговија номски систем во Република Северна
и еден од главните извори на приход Македонија. Активностите на ниво на
за многу држави, особено за оние кои држава преку надлежните институции
благовремено спроведоа соодветни по- засега дејствуваат како симулација која
литики базирани на истражувања ре- служи како параван со цел затскривање
ализирани во соработка со реалниот на реалните состојби. Политиката на
сектор. поддршка и на промоција на РС Македо-
Следејќи ги трендовите, на туризмот нија не успеа да овозможи видливост на
се гледа како на глобален феномен и дестинацијата на меѓународниот пазар
сектор кој брзо се развива, а патниците на туризмот во период кога истовреме-
сè повеќе бараат туристички практики но конкурентните дестинации ја зајак-
кои имаат одржливост и се соодветно нуваат својата позиција и конкурент-
одговорни. Во таа насока фактите се ност, што дополнително ја намалува
следни: нашата конкурентна способност и го на-
– Споредувајќи ги статистички- малува нашиот рејтинг. Оттаму произ-
те податоци за број на туристи, број на легува потребата итно да се испорачаат
ноќевања и остварен приход од тури- опипливи политики на поддршка и на
зам, лесно можеме да заклучиме дека промоција на дестинацијата за да не се
нашата земја како туристичка дестина- најдеме во целосно подредена положба
ција сериозно заостанува зад земјите во однос на основните конкуренти.
32 15 октомври 2024