Page 2 - komora 15 oktomvri2024
P. 2

102

                                  godini
           КОМОРА НА ИДНИНАТА И ВАШ КОНСУЛТАНТ ВО БИЗНИСОТ
                ЕУ И НИЕ !
        https://www.mchamber.mk/
           ЧЕКОРИ ЗА ИНТЕНЗИВЕН ЕКОНОМСКИ РАСТ И
           Како активен учесник во процесот, повикуваме на:
             - департизација на државните институции;
             - разумно трошење;
          УНАПРЕДУВАЊЕ НА ИЗВОЗОТ ПРЕКУ ТУРИЗАМ
             - почитување на законите;
             - создавање на подобри услови за бизнис делување.
                                                           од регионот во реализиран туристички
                                                           промет.
                                                              –   Албанија уште во 2023 та година
                                                           го  надмина  реализираниот  туристички
                                                           промет постигнат пред кризниот пери-
                                                           од  во  2019та  година  додека  за  2024та
                                                           веќе предвреме официјлно објавија ис-
                                                           ториски рекорд во туризмот и приходи
                                                           од близу 3 милијарди евра.
                                                              –   Хрватска,  Србија,  Бугарија,  Гр-
                                                           ција  имаат  исклучително  позитивни
                                                           резултати од туризмот кои се должат во
                                                           голема  мерка  на  препознавање  на  деј-
                                                           носта како значајна за развој на еконо-
                                                           мијата на државата.
                                                              –   Северна Македонија бележи по-
                                                           зитвен  тренд  во  сите  погоре  наведени
         Ана Таневска Ѓорѓиевска, претседател на Здружението   параметри, но со динамика која значи-
         на угостителството и туризмот при Стопанската комора   телно заостанува од регионалната дина-
                                                           мика  притоа  како  единствена  земја  од
                          осле  неколкугодишната  криза    регионот  која  сеуште  не  ги  надминала
                          која  започна  во  2020  година,   резултатите од 2019та година.
                    Пкоја  имаше  последици  врз  се-         Статистичките  податоци  упатуваат
                    вкупната  глобална економија  и  во  која   на  заклучок  дека  секторот  не  е  препо-
                    туристичкиот  сектор  претрпе  шок  од   знаен  како  економски  систем  во  Репу-
                    досега  невидени  размери,  туризмот   блика Северна Македонија.
                    согласно  нашите  прогнози  се  обнови    Бројките  насочуваат  на  впечаток
                    и натаму останува атрактивен и серио-  дека секторот не е препознаен како еко-
                    зен  фактор  во  меѓународната  трговија   номски  систем  во  Република  Северна
                    и  еден  од  главните  извори  на  приход   Македонија.  Активностите  на  ниво  на
                    за  многу  држави,  особено  за  оние  кои   држава  преку  надлежните  институции
                    благовремено спроведоа соодветни по-   засега дејствуваат како симулација која
                    литики  базирани  на  истражувања  ре-  служи како параван со цел затскривање
                    ализирани  во  соработка  со  реалниот   на  реалните  состојби.  Политиката  на
                    сектор.                                поддршка и на промоција на РС Македо-
                      Следејќи ги трендовите, на туризмот   нија не успеа да овозможи видливост на
                    се  гледа  како  на  глобален  феномен  и   дестинацијата  на  меѓународниот  пазар
                    сектор кој брзо се развива, а патниците   на туризмот во период кога истовреме-
                    сè  повеќе  бараат  туристички  практики   но  конкурентните  дестинации  ја  зајак-
                    кои  имаат  одржливост  и  се  соодветно   нуваат  својата  позиција  и  конкурент-
                    одговорни.  Во  таа  насока  фактите  се   ност,  што  дополнително  ја  намалува
                    следни:                                нашата конкурентна способност и го на-
                      –    Споредувајќи  ги  статистички-  малува  нашиот  рејтинг.  Оттаму  произ-
                    те податоци за број на туристи, број на   легува потребата итно да се испорачаат
                    ноќевања  и  остварен  приход  од  тури-  опипливи  политики  на  поддршка  и  на
                    зам,  лесно  можеме  да  заклучиме  дека   промоција на дестинацијата за да не се
                    нашата земја како туристичка дестина-  најдеме во целосно подредена положба
                    ција  сериозно  заостанува  зад  земјите   во однос на основните конкуренти.

    32                           15 октомври 2024
   1   2   3   4   5