Page 24 - Elektronsko izdanie, april 2020
P. 24

РУБРИкА
         Во фокусот




                                                                         •  би  можело  веднаш  да  се  изготви
                                                                      пресек  на  сите  неангажирани  сред-
                                                                      ства од програмата ипа и да се побара
                                                                      нивна пренамена за превенција и борба
                                                                      против ширењето на вирусот, во коорди-
                                                                      нација со надлежните служби во ек во
                                                                      брисел и деУ во скопје.
                                                                         • треба да се иницира и итна директ-
                                                                      на  буџетска  поддршка  (или  пренамена
                                                                      на постојната) за поддршка на функцио-
                                                                      нирањето на здравствениот систем и на
                                                                      сите јавни здравствени институции.
                                                                         • владата побара пренамена на 50 ми-
                                                                      лиони евра кои се во процедура на одоб-
        (фото: https://www.politico.eu/)
                                                                      рување  како  награда  за  реформските
                                                                      постигнувања, а со цел санација на еко-
          ТрЕБА ДА СЕ иницирА и иТнА ДирЕкТнА БуџЕТСкА                номските негативни ефекти од кризата,
             ПОДДршкА (или ПрЕнАМЕнА нА ПОСТОЈнАТА)                   веднаш по нејзиното смирување, со цел
               ЗА ПОДДршкА нА ФункциОнирАњЕТО нА                      да се помогнат економските оператори
                                                                      да се вратат назад во производството и
              ЗДрАВСТВЕниОТ СиСТЕМ и нА СиТЕ ЈАВни                    делумно да се санираат евидентните за-
                       ЗДрАВСТВЕни инСТиТуции                         губи на среден рок (производство, паза-
                                                                      ри, партнери и сл.).
                                                                         • да се побара од еУ во услови на кри-
                              ниот балкан во мерките кои ги предлага   за (за што има основ и во сса) да се толе-
                              за  земјите  членки,  третирајќи  нѐ  како   рираат критериумите за државна помош
                              регион со европска перспектива и иден   и  конкуренција,  со  нивна  корекција  по
                              дел од европската Унија, пред сѐ преку   кризата.
                              поддршка на здравствениот систем, низ      •  треба  да  се  подготвуваме  и  за  ба-
                              сите  расположливи  инструменти  (сора-  рање на макрофинансиска помош од еУ
                              ботка на експертско ниво со европски-   за поддршка на платниот биланс, за што
                              от центар за превентива и контрола на   имаме  основ  во  сса,  комбинирано  со
                              заразни  болести  (European  Centre  for   барањето што го упативме за помош од
                              Disease  Protection  and  Control-ECDPC)   страна на ммф и на светската банка.
                              и  користење  на  механизмот  за  ци-      постапките  не  се  едноставни,  ниту
                              вилна  заштита  на  Унијата  (Union  Civil   стандардни, но во вонредни услови тре-
                              Protection  Mechanism-UCPM)  кој  е  веќе   ба да се бараат вонредни решенија.
                              активиран  за  есенцијални  и  витални     сигурен  сум  дека  огромен  број  од
                              итни потреби.                           нас,  особено  оние  кои  се  одговорни  за
                                 • владата веќе побара и треба да се   јавните  политики,  јавните  услуги  и  јав-
                              инсистира  на  итно  вклучување  и  на   ното здравје, би биле најсреќни кога би
                              земјите  од  Западен  балкан  во  импле-  можеле да го вратиме времето наназад
                              ментирачката  регулатива  (Commission   барем за малку за да можеме да се поп-
                              Implementing Regulation (EU) 2020/402 of   равиме,  да  реагираме  побрзо  и  да  се
                              14 March 2020 making the exportation of   подготвиме  подобро.  но,  за  жал,  никој
                              certain products subject to the production   не успеал да го врати времето наназад,
                              of an export authorization) која се одне-  ниту  да  предвиди  однапред  пандемија.
                              сува  на  авторизација  на  секој  извоз  на   Затоа ни останува освестено да дејству-
                              заштитна  медицинска  опрема  (маски,   ваме со она што го имаме и што можеме
                              очила, скафандери, ракавици, заштитни   да  го  обезбедиме  во  вакви  услови  и  да
                              мантили, капи итн.). барањето на влада-  сториме сѐ за да спасиме што е можно
                              та е поддржано и од страна на групата   повеќе, од вирусот или од економските
                              пријатели од европскиот парламент.      последици.

    24                           април 2020
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29